חדשות בארץ

לאחר דחייה, ההחלטה סופית: בפברואר יוזל מחיר החשמל

ההחלטה נדחתה במטרה לאפשר שימוע לגורמים בענף. מדובר בהוזלה של כ-550 שקלים למשק בית בממוצע

אא

הוזלת מחירי החשמל שהיתה אמורה להיכנס לתוקף החודש, בינואר, נדחתה לתחילת חודש פברואר., על מנת לאפשר שימוע לגורמים שונים בענף ובראשם חברת החשמל. המחירים צפויים לרדת בהיקף של 10.05% לצרכן הביתי, ובכ-11.84% בממוצע. ההחלטה אושרה אמש (רביעי) על ידי מליאת רשות החשמל, הגוף המפקח על משק החשמל בישראל.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

תעריף החשמל הביתי יעמוד על 48.60 אגורות לקוט"ש, לעומת 54.03 אגורות כיום, ירידה של כ-5.43 אגורות לקוט"ש. מדובר בחסכון של כ-550 שקלים למשק בית ממוצע.

ירידת התעריף צפויה לאור חדירה מאסיבית של יצור מגז טבעי במשק וסיום החזר חוב הדלקים בגין משבר צינור הגז ממצרים, שארע בסוף שנת 2011, ובגינו הועלה בשעתו תעריף החשמל בכ-30%.

בפברואר יוזל מחיר החשמל (צילום: פלאש 90)בפברואר יוזל מחיר החשמל (צילום: פלאש 90)

"יש לייצר יציבות במחירי החשמל לצרכנים", קבעה המליאה, וכללה בשינוי התעריף הנוכחי גם את תחזית העלויות לייצור חשמל והולכתו לשנת 2015.

יו"ר רשות החשמל, אורית פרקש הכהן, מסרה: "מליאת הרשות לחשמל החליטה על הוזלת תעריף משמעותית שתחסוך למשק בית בישראל כ-550 שקל לשנה. הוזלת תעריף זו מסמנת סיום של שלוש שנים בהם חווה משק החשמל מחסור בחשמל ובדלקים, וכעת הוא עובר למשק עם יצור חשמל נקי ופרטי. הרשות תמשיך לפעול לקידום משק החשמל באופן יעיל ותחרותי לטובת הציבור".

תגיות:חשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה