חדשות בארץ

האם גן הילדים בלוד הוצת על רקע לאומני?

גם אם רוב האוכלוסייה מבקשת לחיות בשלום, יש בעיר הסתה. כעת הוצת גן ילדים בו למדו ילדים ערבים, והעירייה הסבה אותו לגן יהודי עבור ילדי השכונה. ההצתה התרחשה מחוץ לשעות פעילות הגן, ב"ה לא היו נפגעים

אא

מצלמות האבטחה בגן ילדים בלוד, תיעדו אש מתלקחת ומתפשטת בתוך הגן, בשעות שהיה ריק מאדם. האם מדובר בהצתה על רקע לאומני? בשנה האחרונה הפך הגן מגן לבעלי צרכים מיוחדים למגזר הערבי, לגן ילדים יהודים המתגוררים בשכונה. המהלך נעשה על פי אישור בית משפט.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

הפרשיה לא זכתה להדי תקשורת רבים, והתושבים בעיר חוששים לשלומם. ההורים לילדים בגן מנסים לשדר ביטחון למרות המתיחות והחששות, והגננת עצמה משמיעה גם ביקורת על התקשורת. "כשהערבים עושים לנו משהו לא מפרסמים, אבל כשאנחנו עושים משהו לערבים, כל העולם יודע מזה", היא אומרת.

בראיון ליומן ערוץ 7 סיפר סגן ראש עיריית לוד ומחזיק תיק החינוך במועצת העיר, יוסי הרוש, על הפרשה המושתקת של הימים האחרונים, ואמר כי הם מקווים שהמשטרה תמצא את האחראים למעשה החמור ותמצה איתם את הדין. הוא שלח אצבע מאשימה ישירה אל האימאם המוסלמי שבעיר, האיש שלדבריו הוא האחראי לשלהוב הרוחות והיצרים בעיר ולמעשה בעקבות הסתותיו השבועיות התרחשה ההצתה.

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

"אנחנו משקיעים הון עתק בחינוך הילדים במגזר הערבי, בהעצמת נשים במגזר הערבי, בפעילות מתנ"סים שם ועוד", אמר הרוש בראיון. "וביום שישי הם מגיעים למסגד והאימאם משתלח ללא רסן וללא מעצור לפה על העירייה, על ראש העירייה, ובאנשי העירייה. יוצאים ילדים עמוסי מטען של נגד ונגד ומתחילים לשבור כלי רכב, או שורפים את הגן כי האימאם אמר שזה גן שלקחו להם אותו או שהם מתנפלים על ילד יהודי במכות".

לדבריו, רוב האוכלוסיה דווקא מבקשת לחיות בשלום, אלא שההסתה מונעת מהם את הדבר. "מרתיח אותי שהיחסים מצוינים ביומיום. בכל השכונות אפשר לבקר והכול בסדר אבל יש קומץ שהוא משפיע עליהם והם הורסים את היחסים הטובים. המדינה לא מתעוררת והיא תכה על חטא. היא לא נותנת את הכלים להתמודד".

בשבועות האחרונים הוגשה תלונה נגד האימאם המסית, אך טרם התקבלה ידיעה על התפתחות בחקירה.

תגיות:הצתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה