חדשות בארץ

תחקיר בעקבות התקרית עם חיזבאללה: נמנע אסון כבד יותר

שאלות קשות עולות לאחר סיומו של אירוע טראגי, בו נהרגו שני לוחמי צה"ל. מדוע לא נכנסו ברכבים ממוגנים? היכן האיסוף המודיעיני? והאם צה"ל ערוך להסלמה?

אא

התקיפה של חיזבאללה אמש (רביעי) בהר דב, לעבר כוח צה"ל, שם נהרגו שני לוחמי צה"ל, מעידה בעיקר על איסוף מודיעיני מדויק מצד הארגון השיעי. התקיפה נערכה ביעילות ובמקצועיות רבה, מה שמעלה שאלות קשות על התנהלות צה"ל במקום.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

כבר בשנת 2000, במסגרת עבודת המטה וההכנות של פיקוד צפון לנסיגת צה"ל מרצועת הביטחון, ניתן דגש לפער המבצעי שישנו מבחינת ישראל בגזרת הר דב. האיומים היו ברורים, האזור והכבישים שבו חשופים לירי ישיר של טילי נ"ט.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

אתמול סמוך לשעה 11:00 בבוקר, עשו דרכם חמישה כלי רכב צבאיים, ובכללם שני ג'יפים ושלושה רכבי D-MAX לא ממוגנים, לעבר המוצבים במעלה הר דב. בעקבות הוראה של מפקד החטיבה המרחבית "חירם", הקצינים והלוחמים שבו על עקבותיהם כשכבר עשו מחצית מהדרך. כחצי שעה לאחר מכן, זיהתה חוליית המחבלים את השיירה עוצרת במחסום, שם דיבר נהג אחד הרכבים עם החיילים, וגרם לעצירת כלי הרכב. באותו זמן החליטו לשגר את טיל הנ"ט שפגע באחד הרכבים וגרם למותם של המ"פ ונהגו. בסך הכל שוגרו 6 טילי נ"ט מסוג קורנט.

לפי האירוע, נמנעה תוצאה קטלנית הרבה יותר. אך עולה השאלה מדוע לא נכנסו עם כלי רכב ממוגנים, והאם היה ניתן לאתר באיסוף מודיעי את חוליית המחבלים? האם צה"ל בכלל ערוך לאיום מאזור רג'ר?

"לא ניתן לקחת את כל איזור הצפון סמוך לגבול 50 ק"מ דרומה. על המכוניות שנוסעות במטולה אפשר לירות גם בנשק אוטומטי מהצד הלבנוני", הסבירו בצה"ל. "יחד עם זאת, נלקחו שיקולים רבים בחשבון, כדי לאפשר את חופשיות תנועת האזרחים וחיי השגרה לצד מוכנות גבוהה של הכוחות והיערכות שחסכה מטרות פוטנציאליות רבות של חיזבאללה. לגבי התקרית, לאחר קיום התחקיר המלא יופקו הלקחים". 

תגיות:חיזבאללהאסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה