שאל את הרב - כללי

איך אני יודע אם התשובה שאני עושה היא מספיק טובה?

  • כ"ז שבט התשע"ה
אא

שאלה

שלום הידברות, אני שולח את ההודעה פעם שנייה כי יכול להיות שהייתה בעיה טכנית, על הוצאת זרע לבטלה הולכים למדור רביעי בשם טיט היון או שביעי(לנצח)של גיהנום? כי פה כתבתם שזה מדור רביעי: http://www.hidabroot.org/he/article/80032 (תשה "העתק הדבק" עם לא עובד לך)אבל ראיתי גם בכתבה שלכם שזה מדור שביעי, אז לא הבנתי כי שני הדברים סותרים אחד את השני. וכתבתם שבמדור שביעי זה כל מי שהוציא זרע לבטלה וכל מי שעשה את זה ולא היה אכפת לא ומעולם לא הרהר בתשובה. אז אם אני לא רק מהרהר בתשובה ואפילו חוזר בתשובה בוודאי, אז אני יוצא משם? וכתבתם שהתשובה "קשה" מעוון זה, מה זה אומר תשובה קשה? לה' קשה יותר לקבל את התשובה משאר העוונות? איך אני יודע אם התשובה שאני עושה היא מספיק טובה??אולי הכוונה זה עם לימוד תורה? תודה

תשובה

 

לכבוד השואל,

תשובה פירושו כאשר מתחרטים ולא רוצים לעשות את העבירה יותר כלל להבא, ואומרים וידוי; וכאשר עושים את זה כאן בעולם הזה בכונה אמיתית, אז לא צריכים לחשבן כלל אודות המדורות של גיהינום, כי אין לאדם כזה גיהינום כלל.

 

אין קושי להשם לקבל את התשובה, רק פירוש הדבר שה"תשובה קשה",  לפי שהרבה פעמים ההוצאה תלויה בהתרגלות מסוימת, ואז יותר קשה לשבור אותה ולחזור ממנה. אבל ברור הדבר, שאם האדם עושה תשובה על זה, אז  תשובתו מתקבלת על ידי השם  - כי הכלל בידינו: "אין לך דבר העומד בפני התשובה". אם עושה בכונה טובה, בודאי שהתשובה היא טובה ומקובלת .

 

וכדי לעזור לצאת מן קושי ההתרגלות, הייתי מיעץ שמי שבאמת רוצה לצאת מזה שישתמש ב;כלי העזר המבואר בדפים דלהלן:

 

http://www.haemet.net/downloads/books/brit_havraham.doc

 

ויהי רצון שיזכו כולם לתשובה שלימה במהרה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חזרה בתשובהשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה