שאל את הרב - כללי

דוד המלך ושלמה המלך

  • י"ג אדר התשע"ה
אא

שאלה

שלום יש לי שאלה לגבי 2 המלדים דוד ושלמה 1.שמעתי איפהשהוא שה' אמר לדוד שהוא יחטא או משהוא כזה וכשדוד ידע כשהוא ראה את בת שבע שאם הוא לא יחטא אז כביכל דבר ה' לא מתקיים ולכן הוא שכב איתה אני לא זוכר מאיפה זה אבל אם זה באמת נכון למה ה' הביא עונש לדוד על כך אם בחירתו החופשית נשללה ממנו ושמעתי גם שבעלה של בת שבע לפני דוד היה מורד במלכות ולכן היה צריך לצאת למות אם כך למה דוד נענש ועלמה בדיוק הוא נענש 2.עכשיו לגבי שלמה כמה נשים היו לשלמה באמת אמרו בביתספר שאני לומד בו [חילוני]משהוא כזה שלשלמה לא היה באמת 1000 נשים אלא מספר אחר שמנוי בשיר השירים [שבעים עלמות ופלגשים אין מספר] או משהוא כזה אם ככה אפשר לדעת למה אומרים שהיו לו 1000 נשים

תשובה

לכבוד השואל, 

1. נא לספק לנו את המקור שכוונת דוד בזמן שחטא היה לקיים את דבר השם - כי לא שמענו על מקור כזה. 

הגמרא בשבת (נו.) באמת מבארת ש"כל האומר דוד חטא, אינו אלא טועה", דוקא משום הנקודה הזו: שאוריה היה חייב מיתה משום שהיה מורד במלכות. 

כפי שזכורני, בזוהר הקב"ה מבואר, שדוד המלך ע"ה  נענש לפי איזה חטא שעשה, שנחשב חטא לפי עוצם גודל מדריגתו ; אבל לא היתה זו חטא הפשוט שמובן מפשטות הכתובים. 

2. בגמרא בבא מציעא (פו:) מובא בפירוש שלשלמה המלך היו אלף נשים. 

נא לשאול את מי ששמעת ממנו מספר אחר: מה המקור לזה, באיזה ספר כתוב? כי הפסוק בשיר השירים מדבר אודות מלכי אומות העולם, וכמבואר שם  בפירוש רש"י (פרק ו פסוק ח), ולא מדבר מנשי שלמה המלך. 

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה