חברה והשקפה

אם איני מרוצה מהנציגים בכנסת בעקבות חוסר דרך ארץ מה להצביע?

  • כ"ד אדר התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני מוצא את עצמי מתחבט כל הזמן בשאלה למי להצביע... אני שומע חלק מהרבנים כולל הרב זמיר כהן מדבר על להצביע שס. ומצד שני לאחר שבזכותכם חזרתי בתשובה הבנתי שלשון הרע ( רב שמכנה את את ישי בור שלא יודע לכתוב ולקרוא ועוד רב שמכנה את שיטבון חזיר דוגמאות ששמעתי ולא משמועות) זה דבר אסור ומה עוד יש דרכה של תורה של דרך ארץ לפחות ממה שלמדתי באמצעותכם..... ומצד שני אני לא שומע מאלי ישי התבטאויות כאלה.... אבקש התייחסות בבקשה תודה

תשובה

שלום וברכה

א. כמבואר בחפץ חיים מותר לפרסם את מעשי אדם לבל יתחברו איליו וכדי להפריש את הרבים מחטא. הרב לא אמר ששטבון חזיר אלא כמבואר בגמרא שחזיר מראה את רגליו שיש בהם סימן טהרה למרות שכולו טמא כך כמשל שטבון פגע בתורה בכל השנתיים האחרונות מלבד הצבעה אחת ויחידה שבה הוא התנגד לחוק הגיוס בקריאה השניה בלבד ולכן זה משל לחזיר וכך השתמשו בכל הדורות בדוגמא זו לאדם שלא נוהג כראוי ומראה את עצמו כאילו הוא צדיק על ידי מעשה בודד.

ב. http://www.hidabroot.org/he/question/107421

כמובן שאף אם היו אי או התבטאויות שנניח לא היו ממש במקום, עדיין זה לא פוטר אותנו מחובת ההצבעה לתנועה הקדושה של מרן התנועה הקדושה שהולכת לאור מועצת החכמים שמרן מינה אותם ולא להיגרר אחרי תנועות שאינם לרוחם של גדולי ישראל.

בהצלחה רבה,


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:דרך ארץבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה