שאל את הרב - כללי

שידוכים....אמונה!

  • י' ניסן התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני בחורה חרדית מבית מצויין, בחורה מצויינת ב"ה (כך בכל אופן אומרים עלי) אני התחלתי לשמוע שידוכים לפני כשנה וחצי ו5 פעמים מתוך 12 בחורים שנפגשתי אתם כמעט סגרתי וורט וברגע האחרון זה לא קרה.... כל פעם זה יורד על משהו פעם אחת גילינו שאבא של הבחור אלים מאוד ורב אמר להוריד, בפעם השניה הבחור נתקף בחרדה רגע לפני וביטל כל מיני כאלו.... עכשיו נפגשתי עם בחור ממשפחה מזרוחקניקית שהתחרד, והשידוך התקדם ממש יפה ופתאום הוא אמר לא, זה היה לגמרי לא צפוי אבל הוא הגיע הביתה לבין הזמנים וערב קצת יותר את המשפחה וכשהם שמעו שאני ממש חרדית ומבית חרדי הם מתנגדים בכל תוקף. ולי נמאס, אני יודעת שאסור וזה הניסיון שלי ואם רבש"ע נתן לי את הניסיון הזה בטוח שיש לי את הכלים להתמודד איתו , אבל זה נורא קשה שכל פעם כשזה ממש מתקדם זה יורד אני כבר ממש מפחדת, וכאובה, אני ממש משתדלת להיות בשמחה אבל היום אחרי שהוא הודיע את התשובה שלו ממש כאב לי ואני לא יודעת מה לעשות, האם לרב יש עצה כלשהי גם להתגבר על הכאב והצער וחיות באמונה יותר, וגם שזה לא יקרה לי עוד פעם שאני יהיה בשידוך מתקדם וברגע שלפני שסוגרים זה ירד.... תודה רבה רבה!

תשובה

לכבוד השואלת, 

קשה לשמוע על מצבך. 

הכלל בהלכה היא, שכאשר משהו חוזר על עצמו שלש פעמים נחשב הדבר לחזקה שאפשר לסמוך שהדבר ימשיך באותו צורה; אבל אותו הדבר  חזר על עצמו עקב סיבות שונות, אין לצרף את המקרים, ואין לראות בזה שום הוראה על העתיד. 

ולכן, לפי תאורך במכתב, אע"פ שחמישה בחורים כבר סירבו לגמור את השידוך, מ"מ הואיל והירידה מן השידוך של כל אחד אירע משום סיבה אחרת, ולכן אין לראות בזה שום  צירוף בין המקרים. 

ובכל זאת, מובן שהמצב הנגרם ע"י כך קשה לך. 

ועל מצב כזה יש לומר, שעדיין לא הגיע זיווגך האמיתי; ולכן כל הבחורים האלו סירבו. ואין לך לקחת את זה כסימן על מעמדך האישית, רק שעדיין לא הגיע הזמן; וברגע שיגיע הזמן,  בעזרת השם, הקב"ה כבר יזמין לך את זיווגך ההגון. 

ושמעתי אומרים, שכל שידוך שאדם יוצא בו, מביא אותו יותר ויותר קרוב לזיווגו האמיתי. ולכן, יש לראות בכל השידוכים שהשתדלת בהם עד עתה, שזה מביא אותך יותר קרוב לזיווגך האמיתי, אשר בעזרת השם הוא יהיה עוד יותר טוב בשבילך ושאת מרגישה שהוא מבין אותך יותר מכל אותם הבחורים שעברו.

ואסיים בברכה, שיום אחד עוד תוכלי להודות להשם יתברך שמנע ממך את השידוכין עם שאר הבחורים, ושאת זכית לחתן המיוחד בשבילך שמן השמים באמת ראוי לך. 

בברכה, 

רב נחום

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה