שאל את הרב - כללי

למה התורה לא מקדימה את המדע?

  • י"א ניסן התשע"ה
אא

שאלה

למה התורה לא מקדימה את המדע? למה המדע, המדענים מגלים לנו דברים חדשים, ואז התורה באה ומראה לנו שהינה זה רשום אצלנו קודם, וידענו את זה קודם...

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה, ומועדים לשמחה,
 
- חז"ל הקדימו את חכמי המדע בטענות מדעיות רבות, שהתבררו כנכונות רק עם התקדמות הטכנולוגיה. כך לדוגמה, חז"ל טענו שהעובר מתחיל את חייו ביום הארבעים, ואכן התגלה שפעילות החשמלית של המח מתחילה אצל העובר בסביבות יום הארבעים.
- חז"ל טענו שיש מיליארדי כוכבים בחלל, למרות שללא טלסקופ לא ניתן להבחין ביותר מ-6000 כוכבים בלבד. חז"ל תיארו גלקסיות, וכוכבים וכוכבי לכת רבים מספור.
- כמו כן קיבלנו במסורת שכל דג שיש לו קשקשת, יש לו גם סנפיר, ואכן גם בימינו לאחר שנמצאו 40 אלף סוגי דגים, לא קיים אפילו דג אחד שיש לו קשקשת ואין לו סנפיר (למרות שיש את ההיפך: דגים בעלי סנפיר ללא קשקשת).
- חז"ל טענו שהשמש יש לה מעטפת וגרעין, ובלעדי המעטפת היתה שורפת את העולם, ואכן התגלה שהשמש מורכבת ממעטפות, ובלעדי המעטפת החיצונית היה העולם נשרף.
- הזוהר הקדוש שפורסם לראשונה רק במאה ה-13 אחרי הספירה למניינם, טען שהעולם כדור, הוא תיאר את כח המשיכה שלפיו קיימים בני אדם בחלקים שונים של הכדור ולא נופלים, ושהם שונים במראה החיצוני שלהם בהתאם לאקלימים השונים, וכן שהארץ התפצלה לשבע יבשות שונות - כל הטענות הללו התבררו כנכונות רק החל מהמסע של קולומבוס, שעד ימיו עדיין היו מציירים מפות שמתארות עולם שטוח, וניוטון שגילה את כח המשיכה מאות שנים אחריו, ומאוחר יותר וגנר שגילה את נדידת היבשות.
 
תוכל לצפות בהרצאות שמציעות דוגמאות נוספות, לשם כך עליך להיכנס לקישור הבא:
ואז לנושאים -> ובחר שם: תורה ומדע -> ובחר שם: חכמת חז"ל
 
ומענה לטענות של אתאיסטים:
  
מכל מקום, עליך לדעת שהתורה לא נמסרה כדי ללמד אותנו מדע.
הקב"ה מסר את המדע עבור ענייני העולם הזה - בריאות ונוחות שיקלו עלינו את החיים בעולם הזה.
הקב"ה מסר את התורה עבור התכלית הרוחנית של החיים עבור העולם הבא - שהיא האושר והבנייה הרוחנית של הנשמה, שהיא תכלית חיינו ומעשינו. היא התוכן. בעוד העולם החומרי הוא המעטפת החיצונית שנועדה לשרת את המטרה העליונה ביותר, שלמענה נבראה הבריאה.
 

חפש בבקשה בגוגל את המילים "שיחה גורלית". חוברת זו תעזור לך בע"ה לעשות סדר בעיקרי האמונה, ולבסס את אמונתך על הגיון ישר ומוצק.

 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה