תורה ומדע

חומר תלוי בזמן?

  • כ"ד ניסן התשע"ה
אא

שאלה

1)האם יכול להיות שהיה תמיד חומר והוא לא נברא? 2)אך אפשר להסביר את זה שלחומר היה התחלה ולא מבחנה סטטיסטית שיכול להיווצר דבר כל כך מתוכנן אלה מבחינת מימד הזמן שבחומר : א) האם החומר מוגבל על ידי הזמן? ולמה(הסבר מדעי בבקשה) ב) האם היה זמן תמיד? תודה רבה לכם מכל הלב באמת

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
1. חומר הוא מטבעו מוגבל ותלוי בזמן. לחומר יש גודל וכמות וצורה. וכל אלה מחייבים בורא שקדם לו בזמן, וקבע את חוקיו של החומר, את צורתו, כמותו, גודלו וכו'.
רק בורא אינסופי לא דורש יוצר, כי בורא אינסופי נמצא מחוץ לחומר ולזמן ואין לו גבולות כלל.
אך כל דבר שיש לו גבולות וחוקים מחייב יוצר שברא אותו וקבע את גבולותיו ואת החוקים החלים עליו.
 
2. הוכח שלכל היקום שלנו היתה התחלה בזמן, מכיוון שהיקום שלנו מתרחב. ופירוש הדבר שהיקום היה בעבר קטן יותר, ומרוכז בנקודה זעירה שממנו הופיע לראשונה, וזה נקרא בשם "המפץ הגדול".
קיומה מוכיח שיש בורא ליקום, שיצר את החומר והאנרגיה הראשונים, ועיצב אותם לפי חוקי הטבע. כי הרי מי יצר את חוקי הטבע המתמטיים הגאוניים שיש ביקום, ומי ברא את החומר והאנרגיה הראשונים?
המפרשים מסבירים שבתחילת היקום - נברא חומר ראשוני, ממנו אלוקים יצר את כל החומרים ביקום, את הכוכבים והעולם. חומר ראשוני זה מתואר בלשון הרמב"ן בשם "חומר היולי", וגם האר"י הקדוש מתאר את היקום הנוצר באור ראשוני אדיר שיצר את את כל החומרים, עד יצירתו הספיציפית של כדור הארץ בידי אלוקים.
 
א. לפי המדע, הזמן הוא המימד הרביעי של החומר.
זמן = תנועה.
הסיבה שהחומר תלוי בזמן הוא בגלל שהחומר נמצא בתנועה, והמצבים השונים של החומר מוכיחים שהוא תלוי בזמן, והיתה התחלה לתנועתו וקיומו בזמן.
 
ב. הזמן לא היה קיים תמיד, אלא הזמן נברא ביחד עם החומר הראשוני. ומכאן ההוכחה שהבורא שיצר את היקום נמצא מעבר למקום ולזמן, ולכן הוא אינסופי ונצחי ללא התחלה וללא סוף.
 
חפש בבקשה בגוגל את החוברת "שיחה גורלית". מומלץ מאוד שתקרא חוברת זו.
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה