חברה והשקפה

שאלה לגבי "הכל משמיים חוץ מיראת שמיים"

  • ה' אייר התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב יש לי שאלה לגבי המושג הזה של הכל משמיים חוץ מיראת שמים כבוד הרב יכול לבאר את הנושא כי נגיד זה לא ממש מובן,אם ממש לוקחים את המשפט הזה כמו שהוא אז האדם יכול להיות כאילו רובו חסר בחירה חופשית כי יש מקרים שלא קשורים בהכרח ליראת שמיים כמו נגיד אני קם בבוקר ומחליט לצחוק או להרים בלטה מהרחוב סתם כי באלי זה אומר שאין לי בחירה חופשית וזה כבר נקבע?,עוד על כך זה אומר כאילו שהבחירה שלי היא לרעוד כל פעם שאני שומע את שם ה'? אשמח אם תוכל לבאר את הנושא ועוד שאלה אחרת שמעתי משהוא כזה ששמואל הנביא הרצה בפני עלי הכהן נראלי ככה קוראים אני לא זוכר משהוא ואז רצו להוציא אותו להורג על דין כרת או משהוא ואז אמא שלו אמרה אל הנער הזה התפללתי ואז לא הרגו אותו בעיקרון למדתי משהוא כזה ביסודי כבוד הרב יכול להסביר למה רצו להוציא את שמואל להורג אם בכלל זה נכון ואם כן עלמה?

תשובה

שלום וברכה,
 
כל דבר בידי שמיים - הכוונה שמשמים נותנים לך את האפשרות להוציא את הרצון שלך אל הפועל.
הרי כדי להרים בלטה, עוברים במוחך אותות חשמליים, שמתקשרים לנימים, ורידים ועורקים שמאפשרים לך את הזזת היד. וכן כל פעולה ופעולה שלך תלויה ברצון האלוקי שמאפשר לך לקיים אותה, ונותן לך את הכח לבצע את פעולותיך. ומכיוון שכך, הבחירה היא בידיך - אך הביצוע של בחירותיך תלוי ברצון ה'.
 
לתשובה המלאה, ראה בבקשה את הקישור:
 
"אל הנער הזה התפללתי" - הוא המשפט שאמרה אמו של שמואל הנביא, לאחר שנפקדה בבן. אך שמואל הנביא לא עמד בפני הוצאה להורג, ואיני יודע לאיזה סיפור אתה מתכוון.
 
חפש בבקשה בגוגל את החוברת "שיחה גורלית". כדאי מאוד שתקרא אותה.
 
שלך בברכה,
דניאל בלס
 

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה