שאל את הרב - כללי

הקמת המדינה והחרדים- הכצעקתה?

  • ה' אייר התשע"ה
אא

שאלה

ארץ ישראל הוקמה על ידי החילונים כך נקבע אופייה של המדינה. כאשר היה בידי המגזר החרדי על כל רבניו הגדולים והקטנים שבגולה לעלות לארץ ישראל ולהקים אותה הם בחרו בסיר הבשר ולהישאר בגולה. אין להם מה להלין על אופייה של המדינה כאשר הם בחרו לא להקימה ולקבוע את אופייה לצער כולנו רבים וטובים חוסלו בידי הנאצים שארית הפליטה חלקם עו לישראל חלקם המשיכו לגולה אחרת. היום אני לא רואה רצון של החרדים להפסיק פלגנות ומחלוקת יתרה מזאת היא מתגברת כבר לא מחלוקת ספרדים אשכנזים כי אם אשכנזים נגד אשכנזים ..האם כל אלה שמעורבים במחלוקות כולל הגדולים בישיבת מיר בני ברק ובין הרב אוירבך ושטטמן.לא יודעים תורה מוסר וערכים ,פרקי אבות מסילת ישרים, תורה שלומדים אותה בודאי לפחות בפרסומים של המגזר החרדי שזו אומנותם מה התועלת בלימוד אם לא עושים תורה אם אין עשייה של הנלמד אז מה התועלת בלימוד התורה.[נתעלם לרגע מהשקרים והדמגוגיה של החרדים שלא צריך לעבוד ולא ללכת לצבא] "אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר" אני אדם דתי לא מבין את כל ההתנהלות המאוסה של המגזר החרדי ההטעיה של כלל הציבור שלהם ושל המדינה.כאשר מאחורי הכל מסתבר עומדים הממון השררה והכבוד שהם רוצים לקבל מהקהילה שלהם. אני אישית מזמין את החרדים להגיע לישוב האור הגנוז בגליל וללמוד מהו יהודי ואיך חרדים צריכים להתנהל.

תשובה

שלום וברכה

שמחתי לקרוא שמע"כ מצא פינה חמה ליהדות באור הגנוז שאכן מקום נפלא הוא על רבניו ועל כל ההתנהלות השקטה והמבורכת, בוודאי כבודו זכה להימנות על קהילה זו ולשמור את המצוות כראוי כשמירת שבתכשרות וכו' וכו'. אשריך!

הצטערתי לראות שכבודו לא בקיא בעובדות וסומך על שקרים רבים ולכן כתב מה שכתב בעניין השואה ובעניין הקמת המדינה וזאת מלבד שהטיעון שאם לא אני הקמתי את המדינה אין לי זכות לתבוע אלאופי מסויים למדינה, אינו נכון כלל ועיקר כפי שאבאר.

מאחר וזמני קצר אכתוב ממש בקיצור ובוודאי כבודו יחקור את הדברים בצורה אובייקטיבית ויגיע לחקר האמת

ראשית להיסטוריה. הישוב כאן בארץ היה הרבה לפני שראשוני הציונים באו לכן וחזרו לאחר מכן לרוסיה. העליה הגדולה של הבילוים הראשונה והשניה היתה של כמה עשרות אנשים שחזרו מהר מאוד לרוסיה. רוב רובם של העולם היו יראי ה' כמו תלמידי הגר"א תלמידי הבעש"ט ועוד. התנועה הציונית השתלטה בכוח הזרוע על הייצוג של היהודים מול התורכים ומאוחר יותר מול הבריטים כאשר אנשי הישוב הישן לא יכלו להם כי קשה להילחם עם אנשים שאין להם אלוקים שיעשו הכל כדי לנצח כולל לסכן את האחרים ולא נאריך בזה כאן.  הציונים גזלו את כספי הכוללים של הישוב הישן בשקרים ובכזבים לעם ישראל שומר המצווה אשר בגולה.

הישוב הישן רצה לכרות ברית עם עבדללה על אוטנומיה ליהודים בארץ ישראל תחת ממלכת עבדללה וכך היו חוסכים את  כל שפיכות הדמים עד היום הזה אבל הציונים רצחו את פרו' דהאן שגיבש את ההסכם. עקב מעשי הציונים ומלחמתם למען שלטון בארץ ישראל הוגבלההכניסה ליהודים בארץ ישראל ולא היתה אפשרות הגירה חופשית הציונים השתלטו על האישורי הכניסה לארץ ושמרו את האישורים אך ורק לבני בריתם, כך הם מנעו בפועל כניסת יהודים ירא ה' לארץץ ישראל אשר סירבו לעבור על דתם. כך שאי אפשר להאשים את אף אחד שלא עלה לארץ מחוסר אפשרות מעשית.

הצלת יהודי ארץ ישראל מרומל וגייסותיו לא היתה בעקבות מעשי הציונים וברור שהסכנה כאן היתה גדולה מאוד כמו בכל אירופה, רק הקב"ה ברוח רחמיו הכניע את רומל ומנע את הריגת כל יהודי ארץ ישראל. אין כל שחר לטענה שכאילו היתה תועלת הגיונית בהגעה לארץ. ראשי הציונים כבר תיכננו את בריחתם מכאן עם הכיבוש הנאצי שהיה אמור להיות באופן וודאי.

קבלת החלטת האו"ם על הקמת המדינה התקבלה לאחר שכל מייצגי עם ישראל דאז הופיעו בפני האו"ם וביניהם משלחתה של אגודת ישראל שהמליצה על הקמת המדינה. התנאי הקודם להמלצת אגודת ישראל היתה בהכמם שבין אגודת ישראל לתנועה הציונית על שמירת מצוות היהדות בפרהסיא וזהו הסטטוס קוו המפורסם שהיה תנאי קודם למעשה ההמלצה ועל כן על מדינת ישראל להתנהל בפרהסיא בצורה יהודית כדוגמת אי תחבורה ציבורית בשבת או מכירת חמץ בפסח וכו'.

עצם הטיעון שארץ ישראל שייכת לעם ישראל מבוססת על התורה ואי אפשר לנהל את המדינה שלא כתורה כי אז חלילה יקויים בנו הפסוק 

(כו) וּשְׁמַרְתֶּם אַתֶּם אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי וְלֹא תַעֲשׂוּ מִכֹּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה הָאֶזְרָח וְהַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכֲכֶם:
(....
(כח) וְלֹא תָקִיא הָאָרֶץ אֶתְכֶם בְּטַמַּאֲכֶם אֹתָהּ כַּאֲשֶׁר קָאָה אֶת הַגּוֹי אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם:
 
מקוצר הזמן נסתפק כרגע בשוורת אלו ועוד חזון למועד להרחיב עוד בדברים.
בברכה,
בנימין שמואלי

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה