שאל את הרב - כללי

ייחודים וכוונות

  • ז' אייר התשע"ה
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב יש בידי סידור של מתוק מדבש ובו כל מיני ייחודים בשעת התפילה רציתי לדעת איך בדיוק אני עושה ייחודים ומזה ייחודים עם תוכל לתת לי רקע בעניין וגם איך אוכל לעשות אותם יש גם את ייחוד מעשה המרכבה איך עושים את כל הדברים האלו נפשי משתוקקת לדברים האלו

תשובה

לכבוד השואל, 

כפי שהבנתי, ענין הייחודים בכוונות היא עבודה שמגיע רק אחרי לימוד כמה וכמה יסודות בספרי הקבלה. כדי ללמוד כהוגן את ספרי הקבלה, אדם מישראל צריך ללמוד מקודם את כל החומש (מקרא), כל המשנה, ושיהא בקי בש"ס (תלמוד) ובפוסקים (שולחן ערוך יורה דעה סי' רמו סעיף ד' ברמ"א בסוף). 

אבל שייך שאדם מישראל המתפלל בלב שלם יעשה ייחודים אפילו בכונתו הפשוטה. ראה משנה ברורה סימן צח ס"ק א', שכתב: " ואל יכוין האדם בשמות ויחודים, רק יתפלל כפשוטו להבין הדברים בכונת הלב...ובתשובת רש"ל סימן צ"ח כתב באורך והעיד על הר"ש שאמר אחרי שלמד סתרי הקבלה, שהוא מתפלל כתינוק בן יומו." והכונה של המשנה ברורה ,  שעל ידי זה עצמו שמתפלל בלב שלם ובכונה טהורה כתינוק בן יומו, אז הוא מפעיל את אותם תוצאות בשמים שהיו באפשרי כאשר יתפלל עם הכוונות. 

וכן הוא מפורסם דעת הבעל שם טוב זי"ע, שכאשר יהודי מתפלל בלב אמיתי ושבור לפני הקב"ה, זה פותח את כל השערים בשמים  בדיוק  כמו שעושים הכוונות. 

בברכה, 

רב נחום

נ.ב. ובכל זאת, אל תיפול בלבך ידידי ואל תתייאש מן מה שנפשך חשקה - כי יתכן שזהו מחלק תיקונך בחיים (הואיל ונפשךמשתוקקת לדברים האלו); ולכן תתקדם ותתקדם בעזרת השם  בלימוד חלקי תורה הבסיסיים, וכנזכר לעיל, כדי שאח"כ באמת תוכל לגשת לספרי הפנימיות וללמוד לכבוד השם יתברך כאוות נפשך. 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה