אמונה

סיפור של החפץ חיים

  • י"ח אייר התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני שמעתי בעבר על סיפור שסיפר חפץ חיים על עני שהייתה לו כבודה ועשיר שעבר עם סוסיו והציע לעני לעלות. אחרי הפצרות מצד העשיר העני עלה. העני שם על ברכיו אני חושב את הכבודה שלו כדי להקל על העשיר. זה מה שאני זוכר. אני מחפש כבר הרבה זמן בגוגל ולא מצליח למצוא את הסיפור. אני מאמין שמתוך הידע הרחב שלך תוכל לדלות את הסיפור אליו אני מתכוון ולכוון אותי אליו. בתודה מראש, דניאל

תשובה

שלום וברכה

אין זה מהחפץ חיים אלא מהמגיד מדובנא וז"ל 

משלי יעקב פרשת יתרו
קיד) משל לעני שהיה הולך בדרך וחבילתו על שכמו וכמשא כבד יכבד ממנו ויפגע בו סוחר אחד נוסע במרכבה רחבה ויאמר אל העני עלה על המרכבה ויעל וישב והסוחר נוסע לדרכו ויפן הסוחר אחר כך לאחוריו עבור איזה ענין. וראה כי העני יושב ומשאו על כתיפו כאשר בתחלה ויאמר אליו מה לך עתה לשאת אותו הניחהו בקרון והקל מעליך. ויאמר העני די לך אדוני מה שתסבול משא גופי תסבול עוד משא חבילתי ויצחק ויאמר סכל הלא גם בהיות המשא על שכמך מי ישא אותך ואת חבילתך:
הנמשל אחר אשר כל העולם וכל הברואים עמוסים לכביכול כמאמר הכתוב אני עשיתי ואני אשא ואני אסבול ואם כן אין לך לדאוג על משא חבילתך להניחהו גם כן כמאמר מאן דיהיב חיי יהיב מזוני. וזה השלך על ה' יהבך (כלומר המשא כמאמר הגמרא (ראש השנה כו) לא הוו ידעי רבנן מאי יהבך אמר רבה בר בר חנה יומא חד הוי אזלינא בהדי ההוא טייעא הוה דרינא טינא (פ' משא) ואמר שקול יהבך ושדי אגמלאי) והוא יכלכלך והבן:
 
בברכה,
בנימין שמואלי

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה