שאל את הרב - כללי
לגבי בעלי מומים ותחיית המתים
- כ"ב אייר התשע"ה
שאלה
בס"ד,
שלום כבודו,
רציתי לשאול האם כאשר המשיח יבוא כולם יהיו שלמים בלי פגע וכל הדברים האלה כגון לאלה שלא היה יד או רגל (לא עלינו ח"ו)? תודה
תשובה
שלום רב,
כן, וכפי שנאמר בדברי ישעיה הנביא (לה, ה-ו) "אז תפקחנה עיני עורים ואזני חרשים תפתחנה, אז ידלג כאיל פסח ותרן לשון אלם". וכן אמרו במדרש (בראשית רבה צה א) בא וראה כל מה שהכה הקדוש ברוך הוא בעולם הזה מרפא אותן לעתיד לבא, והביאו את הפסוק הנ"ל. וכן הוא עוד במדרש (שם כ ה) אמר רבי לוי, לעתיד לבא הכל מתרפאין חוץ מנחש וגבעונים וכו'. ע"ש.
אלא שכתוב במסכת סנהדרין (דף צא עמוד ב) שכל בעלי מומין יקומו בתחיית המתים עם המום שלהם, ואחר כך יתרפאו, ושזו כוונת הפסוק (דברים לב לט) "אני אמית ואחיה מחצתי ואני ארפא", אמר הקב"ה מה שאני ממית אני מחיה ואחר כך מה שמחצתי ואני ארפא.
וטעם הדבר - כמו שאמרו במדרש (שם צה א, ומדרש תנחומא פרשת ויגש ח) שהוא כדי שלא יאמרו הרשעים, אחרים המית ואחרים החיה, ולכן אמר הקב"ה, יעמדו כמו שהלכו, ואחר כך אני מרפא אותן.
בברכה,
הלל מאירס
כן, וכפי שנאמר בדברי ישעיה הנביא (לה, ה-ו) "אז תפקחנה עיני עורים ואזני חרשים תפתחנה, אז ידלג כאיל פסח ותרן לשון אלם". וכן אמרו במדרש (בראשית רבה צה א) בא וראה כל מה שהכה הקדוש ברוך הוא בעולם הזה מרפא אותן לעתיד לבא, והביאו את הפסוק הנ"ל. וכן הוא עוד במדרש (שם כ ה) אמר רבי לוי, לעתיד לבא הכל מתרפאין חוץ מנחש וגבעונים וכו'. ע"ש.
אלא שכתוב במסכת סנהדרין (דף צא עמוד ב) שכל בעלי מומין יקומו בתחיית המתים עם המום שלהם, ואחר כך יתרפאו, ושזו כוונת הפסוק (דברים לב לט) "אני אמית ואחיה מחצתי ואני ארפא", אמר הקב"ה מה שאני ממית אני מחיה ואחר כך מה שמחצתי ואני ארפא.
וטעם הדבר - כמו שאמרו במדרש (שם צה א, ומדרש תנחומא פרשת ויגש ח) שהוא כדי שלא יאמרו הרשעים, אחרים המית ואחרים החיה, ולכן אמר הקב"ה, יעמדו כמו שהלכו, ואחר כך אני מרפא אותן.
בברכה,
הלל מאירס
להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il