שאל את הרב - כללי

פנחס שדה

  • ט' סיון התשע"ה
אא

שאלה

פנחס שדה היה אדם מסוכן מאד ושוב להבהיר את זה. אנשים רבים התאבדו בגללו. הוא הסיח לנצרות והציג את עצמו כמשיח וכנביא. הוא חי בזמנים שעוד לא הייתה תקשורת וטכנולוגיה כמו היום ולכן אולי פחות היו מודעים לעומק הצרה. אני ראיתי ראיון איתו שהוא אומר שנהנתנות כמו אכילה זה מוות בחיים ובגלל זה פיתחתי הפרעת אכילה. ברוך השם שבזכות זה חזרתי בתשובה. הדברים על הרב לייטמן מאד מזכירים אותו:"סליחה, על כך שאני מאבד את העדינות אל מול איש כזה, דוקא משום כך שאנשים תמימים נופלים אל הפח שלו ואינם יודעים את האמת עליו. כבר כתבתי בעבר שהארגון למלחמה בכתות ובנצרות ´יד לאחים´ מונה את כת בני ברוך ברשימת הכתות, אחרי שחקרו על הכת שלו רבות". אילו הייתי יודע את האמת על פנחס שדה כל הסבל הזה היה נמנע. אבל לא ידעתי ולא יכולתי לדעת, מאחר והוא נפטר ב-94. איך הרב מייעץ לי לצאת לגמרי מהתסבוכת הזאת? אני לא רוצה להגיע לכדי כדורים כי אני באמת לא מרגיש שאני חולה נפש או משהו כזה, אלא רק שדבריו העלובים לעיתים משפיעים עליי.

תשובה

שלום וברכה

חשוב לזכור שבורא עולם הוא המחליט מה טוב ומה לא ואם התורה לא אוסרת אכילה סבירה כדרך בני אדם וכן כל שאר ההנאות, הרי שיאן בהם ום פגם. פנחס שדה היה חולה נפש ולא ראוי להתייחסות לא הוא ולא דבריו.

כאשר תשנן לעצמך שאדון שדה היה חולה נפש ובורא עולם הוא המחליט מה טוב ומה לא טוב ומה מותר והמ אסור בוודאי מצבך ישופר מאוד.

בב


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה