שאל את הרב - כללי

למה קשה לי לחזור בתשובה?

  • כ' סיון התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני חוזר בתשובה כבר תקופה קיבלתי על עצמי לא לעשות זרע לבטלה כבר תקופה שאני לא עושה בהתחלה התחלתי לאט לא לעשות עד שגמרתי אם זה לגמרי לפני זה לא שכבתי אם בחורה כבר למעלה מ11 חודש קיבלתי על עצמי לתת מעשר וקיבלתי על עצמי לא לכעוס יותר כמה שפחות והצלחתי קיבלתי על עצמי עוד הרבה דברים ללכת לשיעורי תורה לשמור שבת התחלתי ללכת בשישי בערב לתפילה ובשבת בבוקר מה שלא הייתי עושה אבל לא יודע כבוד הרב אני לא מפסיק לפחד כמעט ויוצאים לי דמעות בעיניים אני כל הזמן אומר אבא שבשמיים אבא שלי תעזור לי בבקשה כמה עברות עשיתי אני אוהב את התורה ואוהב את השם יתברך אבל כל יום שאני קם בבוקר אני מודה לאל שנתן לי עוד יותר להתחזק ועוד לעשות מצוות כמה שיותר אבל אני לא יודע למה קשה לי למה אני לא מפסיק לפחד

תשובה

לכבוד השואל,

אשריך ואשרי חלקך שאתה חוזר בתשובה לכבוד האבא שבשמים ושאתה מממש את קבלותיך הטובות שכל אחד מהם וכל פסיעה ופסיעה שתה מתקדם, מלאכים נרתעים ממך!!

אין לך מה לפחד, אחי. אין ספק שכל העושה אפילו צעד קטן לקראת השם יתברך ולשמירת מצוותיו באהבה בימים אלו  שגברו הנסיונות, גורם נחת רוח גדול בשמים. וכל שכן מי שעושה פסיעה אחת גדולה  - וכל שכן מי שעושה פסיעה אחרי פסיעה וכמה פסיעות גדולות לכבוד השם יתברך, אין לנו את הכלים לשער כמה נחת רוח הוא עושה להקב"ה. 

אם כן כאשר אתה מפחד מה יקרה לך, ואתה דואג יותר מדאי על העבר, אפשר לדמות את זה לבן אדם שבדק לפני זמן את חשבונו בבנק ורואה שאין בו זכות, ובינתיים הוא ניצח בלוטו אבל לא ידע מזה, ובינתיים על פי הנתונים שלו בכרטיס, כבר הכניסו סכום של 20 מיליון ש"ח לחשבון שלו, והוא דואג אם הוא יוכל ללכת ולשלם במכולת. 

אחי, אתה צריך להשריש בלבך כמה זכויות יש לך, וכמה שהקב"ה אוהב אותך ומתגאה בך!! הוא לא יזיק לך, והוא גם שולט על כל מה שיש בעולם, והוא לא יתן לאף אחד אחר להזיק לך.

תנסה לקרוא לפחות פעם אחת ביום את פרק ז' מהלכות תשובה להרמב"ם. שמה תקרא כמה שהקב"ה אוהב את הבעל תשובה, והאיך מעלת הבעל תשובה היא עוד יותר גדול מלפניו יתברך מאשר צדיק גמור.

 ואסיים בברכה, שתמשיך ללכת בדרך הטובה שאתה הולך עליה, ושהשם יהיה בעזרך שתתמעט מלבך יותר ויותר הפחדים, ותאמין יותר ויותר בודאות שהשם אוהב אותך ושהוא יגן עליך .

בברכה, 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חזרה בתשובהשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה