שאל את הרב - כללי

כיסוי ראש- קשה לי מטפחת

  • כ"א סיון התשע"ה
אא

שאלה

קשה לי מאוד לשים מטפחת , אני מרגישה שזה מוריד חלק גדול מהיופי שלי , מה יכול לעודד אותי ? תודה רבה

תשובה

לכבוד השואלת, 

הנה ציטוטים בשם הזוהר הקדוש [לקחתי מאתר: https://www.rabenu.co.il/he/%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%93%D7%91%D7%A8%D7%99-%D7%94%D7%A8%D7%91/item/693-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%AA-%D7%9B%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%A8%D7%90%D7%A9-%D7%94%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%94]

 

" ואם היא עושה כך מה נאמר עליה? "בניך כשתלי זיתים", למה כשתלי זיתים?

אומר הזוהר, "מה העץ זית זה עץ שיש לו עלים כל השנה, בחורף, בקיץ, בסתיו ובאביב, זאת אומרת יש לו חשיבות בזה יותר מכל האילנות, כך זוכה שהבנים שלה יהיו כל הזמן איתה ויעלו בחשיבות על שאר בני העולם;

"ולא עוד אלא שבעלה מתברך בכל הברכות שלמעלה והברכות שלמטה, בעושר בנים ובני בנים, זהו שכתוב, "כי כן יבורך גבר ירא ה', וכתיב, יברכך ה' מציון וראה בטוב ירושלם כל ימי חייך וראה בנים לבניך שלום על ישראל". ע"כ.

נשים שומעות? שומעות בנות יקרות מה זה צניעות של אישה, המטרייה האווירית של הבית, ההגנה האוירית של הבית זה הכיסוי ראש של האישה, הצניעות של האישה.

אישה צנועה היא אהובה בשמיים, הקב"ה משתבח בה, זאת הבת שלי, הקב"ה אוהב אותה והתפילות שלה נשמעות בשמיים.

אישה שמורידה דמעות, אישה צנועה שמורידה דמעות בוקעת את כל הרקיעים.

צניעות של אישה בואו תראו אנחנו אומרים "אשת חיל מי ימצא עוז והדר לבושה ותשחק ליום האחרון", מה זה, מה פירוש המילים? "עוז והדר לבושה", אישה שהיא צנועה בלבוש שלה והולכת בצניעות "ותשחק ליום האחרון".

~~~

ואפשר להוסיף, כל שכן בדור הזה, כל מי שמתחזק/ת אפילו קצת, זה נחשב לדבר עצום בשמים, ועוד יותר מבדורות הקודמות. וכידוע דברי האר"י ז"ל בענין זה: 

"כי אין גדולת הנפש תלויה כפי מעשה האדם רק כפי הזמן והדור ההוא, כי מעשה קטון מאוד בדור כזה, שקול כמה מצוות גדולות שבדורות אחרים. כי בדורות אלו הקליפה גוברת מאד מאד לאין קץ, מה שאין כן בדורות הראשונים." – ספר החזיונות לר"ח ויטאל ז"ל בשם רבו האר"י ז"ל. 

אם כן, לעשות דבר כזה, ואפילו שזה קשה לך - אין ערוך לה, וזה יכול להביא רחמים עליך ועל משפחתך ועל בניך - שיביאו אותם למצב שבו ירצו לשמור חיים של תורה, בזמנים של הקושי של אחרית הימים האלו.

ולכן חזקי ואמצי, ותחשבי את היופי שלך שאת מכסה מאחרים חוץ מבעלך, כ"קרבן" שאת נותנת להשם.

ובזכות זה תזכי לראות בכמה וכמה ישועות.

בברכה,

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה