שאל את הרב - כללי

אני שומרת שבת ובעלי לא,המצב קשה,מה עושים

  • ו' תמוז התשע"ה
אא

שאלה

שלום בעלי אינו שומר שבת אבל אני כן. אנחנו נשואים שנה וחצי ויש לנו ילד 1 עד עכשיו הסתדרנו עם זה הוא כיבד אותי ולא הדליק טלויזיה רק לפעמים נסע לחברים בשבת ואני נשארתי בבית. לאחרונה פתאום מפריע לו שאני לא נוסעת איתו בשבת ( מאז שהילד נולד) הוא טוען שהוא מרגיש לבד ובשביל מה הוא נשוי אם הוא לא יכול עד שמגיעה השבת ולא עובדים אז למה הוא לא יכול לבלות עם המשפחה שלו. לפעמים זה מגיע למריבות קשות שבו הוא זורק את המילים אולי נתגרש. חשוב לי להזכיר שהוא מכבד אותי ומתנהג אליי מאוד טוב וגם לבן שלנו אבל כשהנושא הזה עולה ואיתו מגיע העניין של הגירושים אני נעצבת נורא ומאוד קשה לי עם זה. הוא רוצה שאני פעם בכמה זמן יצא לבלות איתו בשבת ( דבר שאיני רוצה וגם לא מסוגלת כל חיי שמרתי שבת). מה אפשר לעשות בכדי שהנושא הזה לא יגרום לו לחשוב על גירושין? תודה

תשובה

לכבוד השואלת, 

מאד קשה לענות על שאלה כזו. 

הייתי מציע שתכנסי צד שלישי לתמונה, אולי אפי' טרפיסט שיבין את ב' הצדדים ואולי יוכל לגשר ביניכם. 

כי את חייבת שתמצאי מישהוא שבעלך יציית אליו. 

אצל אנשים דתיים זה הרב. 

אבל כשאין לו רב אז למי יציית? והרי כל זוג שבעולם צריך לפעמים גישור ביניהם ממישהו בחוץ, מכיוון שלכל אחד בעולם נראה לו שהצד שלו הוא הנכון , ואם כן איך הזוג יגשר ביניהם?

תנסי לשכנע אותו שאתם חייבים מישהוא אוביקטיבי שיעזור לכם לראות את ב' הצדדים מבחוץ, והוא ידריך אתכם האיך שיש דרך כאן לגשר. ואת יכולה להציע לו, שאפילו הוא יבחר  את מי שהוא סובר שהוא באמת אוביקטיבי ומקובל על דעת שניכם -  אבל חייבים להכניס צד שלישי.

בברכה,

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה