חברה והשקפה

נופל שוב ושוב

  • כ"ג תמוז התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. החלטתי שאני לא יכול להמשיך עם זה עוד וזקוק לעזרה והבנה: 1. אני מרגיש די צבוע עם עצמי-בפעם הראשונה שהבנתי שיש איסור הנקרא "זרע לבטלה" אני עשיתי תשובה ולא חטאתי זמן רב. אבל יום אחד היצר הפיל אותי ומאותו היום אני עושה תשובה ולאחר שבוע נופל שוב(לא מרצון ח"ו) ואני רוצה להפסיק עם זה ולא מצליח, אני כבר לא יודע מה לעשות! 2. אני גם רוצה לדעת מה זה לקבוע עיתים בתורה ? אם אני הולך לשיעורי תורה בכולל כל שישי בערב זה נחשב ? אודה לכם אם תאירו את עיני.

תשובה

שלום וברכה

נפילה מכוח היצר אין בה צביעות. אתה רוצה ומנסה בכל דרך להתגבר על היצר והיצר לפעמים מתגבר עליך.

ה' יתן לך את הכוח להתגבר על היצר הרע יותר ולנצחו כליל בעז"ה. תעריך מצד אחד את חצי הכוח המלאה על כל הזמנים שאתה מצליח להתמודד עם היצר ולהתגבר ותנסה להרחיב יותר ויותר את גבולות הקדושה ולהרחיק את הנפילות. אם אתה כותב שאתה נופל אחת לשבוע תקבל על עצמך שמכאן ואילך לפחות תגדיל לשבועיים את המרווח המינימלי בין נפילה ולנפילה. זאת אומרת שבכל מחיר לאחר הוצאת זרע אחת לפחות שבועיים לא תיפול בחטא זה בשום אופן.

תשמור על עיניך שלא ליפול בראיות אסורות כפי יכלתך ובוודאי להיזהר מאוד שלא ליפול למראות אסורות באינטרנט ובעז"ה תוכל להתגבר על היצר.

אף שאתה קובע עיתים לתורה אחת לשבוע וזה חשוב מאוד. תשתדל ללמוד תורה בכל יום אפילו למשך רבע שע, גם זה יסייע לך מאוד מלבד עצם המצווה הקדושה, תזכה גם לחיזוק מיוחד לנצח את היצר.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה