אמונה

כיבוד הורים - מה לעשות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לצוות רבנים נכבדים וחשובים! אשרייכם ואשריי חלקכם על עבודת קודש נפלאה שאתם עושים בקירוב רחוקים!! ברצוני לשאול שאלה..אני חוזרת בתשובה ויש לי רכזת מדרשה שהיא מארחת אותנו בשבתותו ואני מאוד מתחזקת מהשבתות האלה אני הולכת אלייה אחת לכמה שבועות..להורים שלי יש דיי בעיה עם זה.. הם אומרים שזה ממש לא בסדר ואני צריכה להיות בבית וזה כיבוד אב ואם (יש לנו קידוש בבית ושומרים כשרות אבל זאת לא אותה האוירה) דיברתי עם הרב שלי והוא אמר לי ללכת פעם בשלושה שבועות לשמה..אאמא שלי עדיין לא מקבלת את זה.. חשוב לציין שמאוד חשוב לי גם לספוג ת`קדושה של השבת ללמוד איך באמת השבת נעשית כהלכתה! עם שירים דברי תורה..מה שבבית אין...זה רק ארוחה ויושבים עם המשפחה שהם חילוניים ויש לפעמים שהטלפונים שלהם מצלצלים והם מדברים דברי חולין... מה אני עושה.....

תשובה

שלום וברכה

אני מצטרף לדעת הרב שלך, וכדאי להסביר לאימך בדברי נועם שאת כל כך נהנית שם, ואמרי לה שאכן את נהנית גם בבית, אלא זה סוג אחר של הנאה, שאי אפשר לתאר. ואני סמוך ובטוח שאם התייחסותך הכללי לגבי אימך והמשפחה בשאר ימי החול תהיה באופן מתאים ומכובד, היא תסכים לתת לך את הצ`ופר ללכת להיכן שאת רוצה בשבתות מדי פעם.

בכל אופן, מותר לך ללכת לשם, ואין בכך בעיה של כיבוד אב ואם, בסופו של דבר הורייך ירוו נחת יהודי מענג ומשמח דוקא ממך. וה` יעזור שתקריני מהתחזקותך על כל בני הבית ותוכלו לעשות יחד את השבת ברוב קדושה כמו שצריך.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה