תענית אסתר לרווקה בחו"ל

  • כ"ח שבט התשע"ט
אא

שאלה

בס"ד שלום רב לכם אחים יקרים אני ממש שמחה שיש לי מענה באתר הנפלא הזה על השאלות שלי אני בת 25 באה מבית חילוני לגמרי וכעת אני מזה שנה בארה"ב חוזרת בע"ה לארץ בפסח..התקרבתי לאבינו שבשמיים פה בארה"ב אך לפעמים אני לא יודעת אם אני עושה את הדברים נכון ..אני חוזרת בלילה מאוחר מהעבודה בסביבות11 ואז אני עושה תפילת ערבית רק פעם ביום בלי שחרית ומנחה האם כאישה מותר לי לקרוא את כל התפילה מלבד קדיש כמובן גם כולל תפילת שמע שיש לפני אני קוראת את הכל מלבד קדיש ומקווה שזה בסדר...ולגבי תפילת העמידה,רק "בתפתח שפתיי ופי יגיד".. אני צריכה לעמוד נכוןו ג` פסיעות בסוף אני מצטערת על הבורות אבל פה בגולה אין אף אחד שיסביר לי אז אני נעזרת באתרי האינטרנט הדתיים לקבל תשובות.. ועוד משהו עכשיו בחג הפורים מתי אני מוסיפה לתפילת העמידה את הקטעים של פורים כבר ביום חמישי בבוקר בתענית אסתר או שמתחילים בסיום התעניתולמשך כמה זמן עד יום ראשון וכולל יום ראשון אני ממשיכה לקרוא את פורים תודה רבה..וחג פורים שמח.

תשובה

שלום וברכה

נפלאים דרכי ה`, ורבים הם שמגלים את היהדות רק מחוץ לארץ. אשרייך. אשה צריכה להתפלל לכל הפחות פעם אחת ביום, ואם היא לא התפללת במשך היום שחרית או מנחה, עליה להתפלל תפילת ערבית. אפשר לך לנהוג כמנהגך ולהתפלל את כל התפילה עם קריאת שמע, מלבד קדיש וברכו את ה` המבורך.

[אם את ספרדיה יותר טוב להגיד את הברכות שלפני קריאת שמע ושלאחרי קריאת שמע בלי הזכרת שם ה`]. במהלך כל תפילת שמונה עשרה מ`ה` שפתי תפתח, ועד הפסוק `יהיו לרצון וגו`, יש לעמוד עם רגליים צמודות ולהתדמות למלאכי השרת שרגליהם רגל ישרה. אחרי גמר כל תפילת שמונה עשרה פוסעים שלשה פסיעות אחורה, ואומרים עושה שלום במרומיו וכו`.

רק ביום חמישי בערב, בתפילת ערבית, וכן ביום שישי בתפילת שחרית ומנחה מזכירים תפילת `על הנסים` של פורים, וכן בברכת המזון במהלך יום שישי. בירושלים לבד מזכירים את פורים בתפילה רק בשבת, ולא ביום שישי ולא ביום ראשון. פורים שמח - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חולתענית אסתר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה