מה לשלוח במשלוח מנות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד כבוד הרב שלום, 1.בקשר למשלוח מנות-האם צריך להכניס מנה של אוכל זמין לאכילה במשלוח מנות [כגון טונה וכו`] או שאפשר שהמשלוח יכיל רק מיני מתיקה (אם זה משנה-משלוח מנות לחברות,ולא כחלק ממתנות לאביונים..) 2.במתנות לאביונים-מהו הסכום המינימלי שצריך לתת ע"מ לצאת ידי חובהולכמה [שמעתי 25 ש"ח לשני אביונים-האם נכון הדבר] תודה רבה, בברכת פורים שמח!

תשובה

שלום וברכה

הגאון מוילנא כתב שראוי להדר לשוח את המנות מסוגי מאכל השייכים לסעודה, כמו בשר או דג, וכדומה, מכיון שעיקר מצוות משלוח המנות הוא בכדי שיהיה במה לקיים מצוות שמחת פורים, לכל אחד.

אולם בכנסת הגדולה כבר העיד שהמנהג לשלוח מיני מתיקה, ויש בזה קשר לסעודה בכך שהקטנים עיקר שמחתם במיני המתיקה, ויש רווח למקבלי המנות בכך שיש להם במה לשמח את ילדיהם הקטנים. שיעור מתנות לאביונים הוא בכדי שיוכלו לקנות בסכום זה, סעודה. שני מתנות לשני אביונים לכל אחד שיעור סעודה.

שיעור סעודה הוא בערך כעשר שקלים, תעשי חשבון כיכר לחם וחפיסת דגים, יוצא בערך כך. יש המהדרים לתת שיעור של סעודה של פורים הכולל בשר, וזה יוצא קצת יותר, ויש הסבורים שהשיעור הוא מתנה מכובדת, שלדעת הרב אלישיב שליט"א שיעור מתנה חשובה הוא כ50 ש"ח.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה