אמונה

"עשה לך רב"

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ועוד שאלה לכבוד הרב. אומרים "עשה לך רב", ולמיטב ידעתי, הכוונה לרב אחד ואחד בלבד. אני חייבת לאמר שאני מרגישה מאוד מאוד נוח לשאול כאן, ואני מאוד מתחברת לתשובות של כבוד הרב, והסבלנות והמסירות בתשובות. כמו כן, התשובות תמיד מספקות אותי, ברורות ומעמיקות. לעיתים אבל יש לי שאלות דחופות קצת, אז בכל פעם אני שואלת מישהו אחר, מה שלפעמים מבלבל קצת, כי לרבנים אחרים, גרסאות אחרות. עוד לא מצאתי רב שאני מתחברת אליו מחוץ להידברות, האם מותר בשאלות דחופות לשאול את הרב הראשון שנקלע לדרכי אפילו שלפעמים זה מבלבל כמו כן, דרך האינטרנט פגשתי בחור איטלקי, שיגיע לביקור בפסח, ושוקל לעשות עלייה. דיברנו פעמיים באינטרנט והוא נראה נחמד. אצל אמא שלי (חב"ד), נהוג לברר על בחור שמעוניינים בו. הרב שלו ישראלי, האם נכון שאני אצור קשר עם הרב האם כדאי לבקש מרב או רבנית שיצרו איתו קשר לבירור אינני רוצה לבקש מאמא. תודה רבה מורן

תשובה

שלום וברכה

אנו שמחים שאת מתחברת אילינו ומרגישה בנוח לשאול כאן, ואנו מקווים שתמיד נוכל לענות ולפשוט את כל ספקותייך. וטוב מאוד שיהיה רב קבוע ששואלים אותו שאלות, אבל בינתיים את יכולה לשאול לשאול כל רב שאת פוגשת, אבל תמיד יש לומר לרב הפוסק מאיזו עידה את כדאי שיוכל לפסוק לך לפי הפסיקה המקובלת בעידה שלך.

בעניין הבחור האיטלקי נכון מאוד שאת בעצמך תתקשרי לרב שלו ותבררי אצלו את כל הטעון בירור, בקשר למידותיו, ובעיקר יש לבדוק את מידת הותרנות והכעס והיחס והכבוד שבו הוא נוהג עם חביריו, וכמובן בקשר ליראת השמים שלו. ואין צורך שאימך תעשה זאת עבורך.

הרבה הרבה הצלחה וסייעתא דשמיא ויהי רצון שתבשרי בשורות טובות בקרוב - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה