חברה והשקפה

תגובה לשאלה שנשאלה באתר (דתי לאומי למה לא)

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני חוזר בתשובה קרוב לעשר שנים ואני מחזיק בהשקפה חרדית לאומית ומרגיש שהדבר היחיד שמבדיל ביני לבין החרדים היא ההשקפה בנושא המדינה וא"י. דרך לימודי בישיבה ציונית דתית וקריאה בספר "אם הבנים שמחה" הוכח לי לא כפי שטענתם שההשקפה הציונית דתית היא השקפה שהומצאה ב100 השנים האחרות אלא ששהשקפה החרדית היא זו שהומצאה ב100 השנים האחרות שהרי כל ההקצנה החרדית וההתנגדות למדינה באו בעקבות הרפורמה בדת ומאוחר יותר עלייתה של הציונות החילונית שהרי בשנים שקדמו לכך כל הרבנים (במיוחד אבל לא רק ) דחפו את תלמידיהם לעלות לא"י כדי לקיים מצוות עשה של ישוב א"י שנוהגת בכל מקום מקום ובל זמן שהרי לעולם ידור אדם בא"י אפילו בעיר שרובה נכרים ואל ידור בחו"ל אפילו בעיר שרובה ישראל שהרי כמי שעובד עבודה זרה(כתובות ק"י ע"ב) וזאת בניגוד להרבה חוגים ואנשים חרדים שאומרים שהם מעדיפים לחיות בכל מיני מקומות אחרים בטענה שרמת הרוחניות בא"י היא נמוכה היום. בנוסף לכך כל הרבנים בזמן ימי הביניים (בעיקר בארצות ספרד בתקופת תור הזהב והיריעה קצרה מלהכיל) רכשו השכלה כללית (כפי שהציונות הדתית דוגלת היום בשילוב תורה ועבודה) ולא הלכו ללמוד בכוללים כפי שהרבה חרדים בעיקר בזרם הליטאי עושים היום שהרי המצפה לשכר אשתו וריחיים אינו רואה סימן ברכה לעולם(פסחים נ ע"ב). בנוסף לכך הספר "אם הבנים שמחה " מוכיח שגאולת ישראל קמעא קמעא כפי שמשתמע מהפסוק "אני השם בעתה אחישנה"-זכו אחישנה לא זכו בעתה כנאמר במסכת סנהדרין פרק חלק ששם גם נאמר שבזמן שא"י מוציאה פירות אין לך קץ מגולה מזה(ולא כפי שהאדמור מסאטמר סובר) .לגבי שלוש השבועות והקמת המדינה הרי שבהקמת המדינה לא מרדנו באומות אלא הדבר נתבצע ברשות האומות(הצהרת בלפור וכ"ט בנובמבר) וגם האומות השתעבדו בנו יותר מדי (השואה ) ובכך הפרו את חלקם וידוע שכאשר צד אחד מפר שבועתו,גם הצד השנה אינו חייב בקיומה(בניגוד למה שסוברת ההשקפה החרדית).לגבי יום העצמאות הוא רמוז בסדר יום העצמאות הוא רמוז בסדר אותיות א"ת ב"ש שהרי האות המקבילה לאות ז(שביעי של פסח) היא האות ע(עצמאות) שהרי לעולם היום בו יחול שביעי של פסח הוא היום שיחול בו יום העצמאות וזהו נס שע"פ הגמרא חייבים להודות עליו (פסיחם קי"ז -מעבדות לחירות אמרינן ממיתה לחיים לא כל שכן)שהרי בזכות הנס של הקמת המדינה ע"י עופות הטמאים(כינוי לרשעי ישראל-עיין חולין ס"ג רחם -שמביא רחמים לעולם) זכינו לקיים מצוות יישוב א"י ,זכינו לקיים מצוות התלויות בארץ (שמיטה ,תרומות ומעשרות ,הפרשת חלה) וזכינו לפריחה של עולם התורה בא"י ודי להסתכל על מספרם העצום של החוזרים בתשובה כיום בארץ לעומת המימדים המבהילים של התבוללות אצל היהודים בארצות התפוצות -וזאת בניגוד לטענות החרדים שאלמלא באהוארץ והשמד הרוחני שבצעו בנו ראשיה של המדינה בראשית היינו נשארים בגלות חרדיםהשם -שאלתי היא האם אתם יכולים לשכנע אותי אחרת ולהסביר לי שהמדינה הוקמה בניגוד לרצון השם יתברך(כפי ששמעתי מחוגים חרדים ) ועשדיין לא התחלנו בתהליך הגאולה

תשובה

שלום וברכה

אם תדייק במה שכתבתי לא התייחסתי בקטע בו כתבתי שההשקפה הדתית לאומית היא יצור חדש, דוקא לגבי ההתייחסות לארץ ישראל, אלא לגבי ההשקפה הכללית בחיי היום יום, הבא לידי ביטוי ליהודי בארץ ישראל כמו ביוהנסבורג. הענין אם להגיד הלל ביום העצמאות הוא ענין שולי בהבדלים העצומים בין ההשקפה החרדית לבין ההשקפה הדתית הקלאסית [לא התייחסתי להשקפה החרדלי"ת האותה מנהל ברמה הגאון רבי מרדכי אליהו ותלמידיו, עימה אין שום בעיה, מכיון שהיא לא חידשה דבר בהשקפה היהודית הכללית]. מה שכתבת ציטוטי שטויות מאנשים שטויות שעדיף לגור בכל מיני מקומות מחוצה לארץ, אין צורך להבהיר שזו איננה ההשקפה החרדית, זוהי נחלת אנשים מעטים העושים רעש גדול ואין מאחוריהם אלא אך ורק כמה עשרות איש הזויים.

דבר ברור בעליל שכל גאוני ישראל שחיו בארבע מאות השנים האחרונות, מחברי השולחן ערוך ונושאי הכלים לא הלכו להשתלם באוניברסטאות יחד עם אנשים שאין הנהגתם עולה בקנה אחד עם היהדות הצרופה, ואם היה מי מביניהם שהיו מושלמים בכל החוכמות כמו הרמ"א והגר"א ועוד, הם עשו זאת בתוך בתיהם מספרים או מתוך תורתם, ודבר זה אינו פסול בכלל גם אצל בעלי השקפה חררדית כידוע ומפורסם. אין ספק שאנחנו בתהליך הגאולה, יש ספק אם מה שהיה בתש"ח היה התחלת גאולה או סוף הגלות, פקידה והארת פנים או גאולה שלימה. אין להשקפה החרידית כל בעיה עם שלל הציטוטים שלך, וכבר הבהרתי לך הדברים כמה פעמים. גם ההענין של הצהרת בלפור כבר הצבענו שיש מקור כי דבר זה נחשב לפקידה מדברי גאון עוזינו האבני נזר - האדמו"ר מסוכטשוב, שכל היום שמועתו בפינו.

רמזיך בדבר יום העצמאות החל ביום שביעי של פסח, קלושים מאוד, לקבוע יום פרוץ הקרבות המרים ליום שמחה. ובנוסח שלך אכתוב כך: גם אם היינו קובעים את יום שוך הקרבות וגמר מלחמת העצמאות שהיתה ביום רביעי כ"ג בתמוז התש"ט ליום חג והודיה, היה זה חל באותו יום שחל בו שביעי של פסח, שכן בשנת התש"ט חל יום שביעי של פסח ביום רביעי, וכך בכל השנים יום כ"א בניסן ויום כ"ג בתמוז יוצאים ביום אחד, כך שאין שום יחוס של שמחה מיוחדת דוקא ביום בו הכריז מר בן גוריון מה שהכריז, והחלנו לאבד מטובי בנינו על מזבח תקומת הארץ. הי"ד.

אנחנו אכן מודים להקב"ה בכל יום ובכל עת ובכל שעה על הזכות שהננו נמצאים בארץ הקודש וזוכים לקיים מצוות תלויות בארץ, [ללא נסיון להתחמק באמצעות היתר מכירה וכדומה], כך גם תנועת התשובה היא הסימן הכי ברור כי אטוטוטו משיח בא. ברור שלולי הציונים שהעבירו על הדת רבבות מבני עמינו, וקצצו במודע פיאות של המוני יהודים יראים ושלמים, וכפו חילולי שבת במודע בין העולים, בכח ובחיל, במעשים סדיסטיים, כידוע ומפורסם, [ופשוט העבירו על דתם את רוב ככל יהדות תימן המפוארה], היינו כבר מזמן נגאלים בגאולה האמיתית והשלימה, לאחרי ששילמנו את המחיר הנורא של ששת מליוני בני עמינו, כך אמרו בעלי רוח הקודש. הגאולה תהיה מאוד בקרוב, `על אף` הציונים, ולא `בגלל` הציונים, יחי ההבדל הקטן !!! בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה