חברה והשקפה

בהמשך לשאלה על ההתאבדות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד ואם הכאב בעולם הזה קשה מנשוא אז להכריח בנאדם לחיות פה זה פתרון אם הקב"ה שלח את הנשמה הזאת לעולם כדי לתקן עוולות מגלגול קודם, ומאחר והיא כלואה בתוך גוף אין היא מודעת מה היא עשתה בגלגול קודם, האם זה הוגן שבנאדם יסבול חוסרים בזיווג ובכיוון בחיים יבליג וימשיך לחיות הרי שני אלה הם הדברים הכי חשובים בחיים. אולי הקב"ה החליט שהאדם הזה לא יתחתן, ויהי מה... שהוא לא יצליח בלימודיו ויהי מה... שבעקבות אי ההצלחה הזאת הוא יעבור לישיבה בזרם שלא מתאים לו, וכל חייו ישתכר 1800 ש"ח בחודש ולא יוכל לפרנס משפחה בכבוד (מה גם שלא תהיה לו משפחה- ואם תהיה היא תתפרק בגלל חיים בדוחק וקשיי פרנסה) וכל זה כי הנשמה שלו בגלגול קודם עשתה חטאים רבים הקשורים בממון ובנשים... האם עדיין אדם כזה צריך להאחז בחיים

תשובה

שלום וברכה

נותן החיים הוא יטלנה, אכן יכול להיות שכל מה שאמרת אמת, והאדם יסבול כל חייו, ועדיף הדבר באלף מונים מאשר לעלות לשמים לא מתוקן ומלא בחטאים, עונשי הגיהנום הם קשים הרבה יותר מאשר כל ייסורי העולם הזה, על כן אין כל תועלת בהתאבדות חלילה זאת נפילה מן הפח אל הפחת, הייסורים רק מתחילים וכל עונשי העולם הזה הם משחק לעומת העונשים בעולם הבא.

אבל אין להתייאש גם מחיי העולם הזה, בעז"ה לאחר הקושי בא ההקלה צדיקים תחילתן ייסורים וסופן שלוה וה` ייטיב לך ותזכה לחים מאושרים בעולם הזה ובעולם הבא.

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה