אמונה

שבת ואמונה

  • כ"א אב התשע"ה
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, יש לי שתי שאלות בשני נושאים מאוד חשובים אשמח להכוונה. שאלה ראשונה מתייחסת לעניין של קיום מצוות השבת, אני נשואה באושר לבחור טוב שבא מבית מסורתי דתי אבל הוא החליט שהוא לא רוצה לשמור שבת, הוא מעשן, רואה טלוויזיה ועכשיו אף אומר שמתכוון לחזור לנסוע בשבת (הפסיק כשהכרנו), הבעיה היא שאני שומרת שבת וזה מאוד קשה, למרות הבקשות שלי והתפילות שלי דבר לא עוזר. להיפך זה יוצר בינינו המון מריבות, הוא טוען שבכפיה שלי שום דבר לא יבוא אלא רק כשהוא יחליט. שאלה שניה: מתייחסת לאמונה, מדוע בכל פעם שאני מתפללת ומבקשת שבעלי יחזור לדרך של מצוות ובכלל מבקשת שלום בית הכל יוצא הפול וניהיה יותר קשה אני מרגישה כאילו הקב"ה מקשה את ליבו? אני ממש מיואשת ולפעמים אין לי כבר כוחות. תודה

תשובה

שלום וברכה

אכתוב לך קצת על קצה המזלג ממש ואציע שמדריכה מטעמינו תחזור אילייך להכונה רחבה יותר.

הניסיון מוכיח שאכן בדרך כלל אי אפשר לגרום לאדם להפסיק לחלל שבת עקב אהבת אישה וכדו', גם אם הוא מבטיח וגם אם הוא מקיים בתקופה הראשונה מהר מאוד האדם חוזר לסורו. רק אמונה והכרה בצדקת שמירת השבת מביאה לשמירת השבת. ככל שלוחצים על האדם לשמור שבת, כך הוא כמו קפיץ חוזר לחלל חלילה יותר ויותר ה' ישמור. על כן דבר ראשון יש לשחרר את הלחץ מבעלך ולתת לו לעשות את אשר הוא חפץ. הלב מסרב להסכים לראות את האדם האהוב שלנו עושה את הטעות החומרה כל כך של חילול שבת, אבל אין אפשרות אחרת רק לא למנוע בעדו. תוכלי להשתמש בכל מיני טענות שאינם קשורות לדת כגון שהוא יכול לנסוע מתי שהוא רוצה אבל כמובן ל אעל חשבון הזמן של איתו. את רוצה לשבת איתו ולאכול סעודת שבת ולאחר מכן ירצה יילך. בלילה את  רוצה להיות איתו ובפרט בימי טהרה ואת לא מוותרת על הלילות שלך שאת רוצה להינות איתו ולבלות איתו. אבל בבוקר הוא יכול ללכת לאן שהוא רוצה עד לזמן סעודת השבת הבאה וכדו' כך בעז"ה הוא ינסה להתחשב בך ותוכלי להיות איתו רוב הזמן בעז"ה.

התפילות שלך צריכות להיות ללא הטלת טיפת לחץ מצידך עליו על עניין השמירה, הוא אל אמרו להרגיש שאת לא מרוצה ממנו עקב אי שמירת השבת שלו, תמשיכי לתת לו הרבה כבוד והרבה אהבה וכך בעז"ה יש סיכוי שביום מן הימים הוא יתעורר לתשובה שלימה.

תשתדלי ללמוד הרבה על חשיבות השבת כדי שלא יתקרר אצלך הרגש לשבת חלילה בראותך חילולי שבת רח"ל בביתך.

ה' יעזור שבקרוב ממש נזכה להתעוררות הלב של בעלך ושיזכה לשוב בתשובה שלימה בעז"ה.

אם תרצי עוד עזרה בעז"ה נא לשלוח לנו מס' טלפון ונשמח לסייע לך

שבת שלום,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שבתאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה