אמונה

שירות לאומי-מדרשה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום.. אני בת 18 ולומדת במקיף חילוני בכיתה יב`. כל חיי הייתי מסורתית, ובחצי השנה האחרונה התחזקתי מאוד.לקחתי על עצמי צניעות.וחזרה בתשובה שלמה. ובעבר החלטתי לא לעשות צבא . אך כרגע אני עומדת בהתלבטות אחרת.. האם לעשות שירות לאומי או ללכת למדרשה מתאימה שתחזק אותי עוד יותר. מצד אחד ההורים שלי רוצים שאני אעשה לפחות שירות לאומי אם לא צבא כדי לקבל את כל הזכויות המלאות [הם טוענים שאם לא אעשה שירות לאומי לא יקבלו אותי לכל מקום עבודה וכו`].אך מצד שני הרבנית שלי חושבת ששירות לאומי הוא לא הדבר הנכון לעשות למרות שהיא נותנת לי את חופש הבחירה.[כנראה כי היום השירות הלאומי מלא באנשים שאינם שומרי תורה ומצוות והיא מעדיפה שאני אמשיך ואתחזק] אשמח לקבל את עצתכם. תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

ברור שאכן יש לך לציית לדברי הרבנית וכך מורים כל גדולי הדור היראים ושלמים עפ"י דברי החזון איש זצ"ל. ובפרט את שזכית להתקרב כל כך לבוראך בשמחה וויותר על הרבה דברים למען ה`, בווודאי ראוי שתנהגי כך וחבל לך לקחת סיכון וללכת לשירות לאומי אשר אכן יכול לגרום לקילקולים רבים.

אין אמת בכך שלא מוצאים עבודה אם אלא הולכים לשירות לאומי, וכן אין המענקים לאחר מכן גדולים כל כך ובעבודה כלשהיא במשרה חלקית תרוויחי הרבה יותר מאשר המענק העלוב.

עלי והצליחי - בנימין שמואלי א:


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה