צריך לעשר כסף שמקבלים מהורים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום הרב, יש לי כמה שאלות: א.האם ביו"ט יש נשמה יתירה ב.האם אני צריכה לעשר מהכסף שהוריי הביאו לי כי זה לא משכורת ג.אני דתיה לאומית ואני רוצה להתחזק יותר,אמרו לי שכדאי ללכת לשיעורים קבועים,האם הרב יודע לאיזה שיעורים כדאי לי ללכת ומה דעתך על מדרשה ד.ידוע לי בספירת העומר אסור לקנות בגדים,ובדיוק קיבלתי על עצמי להתחיל להקפיד מהקיץ הזה בעז"ה על צניעות, האם אני יכולה בכל זאת לקנות בגדים למען הצניעות אפילו שזה בספירת העומר אשמח לשמוע את תשובותייך,ואני חייבת לומר שהאתר שלכם מדהים מחזק עוזר מקנה ידע ואין יום שאני לא ניכנסת אליו, כל הכבוד לכם, אשרייכם!!!!!!! ותודה רבה מראש

תשובה

שלום וברכה

א. שני שיטות בין הראשונים, י"א שיש שנשמה יתירה ומוכיחים את הענין מכך שבמוצאי שבת שחל בו יום טוב כמו ליל הסדר האחרון לא בירכו על בשמים כמו כל מוצאי שבת שנועד להרגיע את הנשמה על פרידת החלק הנוסף בשבת, משמע שהנשמה יתירה שורה בקרבנו גם ביום טוב.

ויש האומרים כי מכך שאין מברכים על בשמים במוצאי יום טוב משמע שאין נשמה יתירה ביום טוב. בין כך ובין כך, ברור שיש רוח מיוחדת רוחנית השור ה על האדם ביום טוב, בכל חג רוח השייכת לחג הזה, וכל אחד מרגיש את זה, וגם בקבלה האריכו בזה. ב. מדמי כיס שניתנים להוצאות שוטפות שלך, כדי שלא תצטרכי לבקש מההורים כסף בכל דבר קטן שאת צריכה, אין צורך להפריש מעשר.

3. בעניין השיעורים כיתבי לי היכן את גרה ואכוונך לשיעורים מתאימים עבורך. ואכן מומלץ מאוד ללכת למדרשה לתקופה מסויימת להשכיל בתורת ה` ולקנות את יסודות היהדות והאמונה בצורה בהירה וברורה. מצוה גדולה לקנות בגדים צנועים גם בימי העומר ואין להשתהות בדבר כלל, וימים אלו הם ימי תיקון המעשים, כהכנה לקבלת התורה, ואין לך הכנה ראויה יותר לקבלת התורה כמו לבישת בגדים צנועים.

עלי והתעלי - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה