תפילה וברכות

שאלות למתחזקת !!

  • כ"ז אב התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב רציתי לשאול כמה שאלות בנוגע לדת, אני בתהליך של חזרה והתחזקות בתשובה ואני רוצה לוודא שאכן אני עושה את המצוות כהלכה. 1.בנוגע לברכות ראשונות ואחרונות על האוכל. האם כשאני אוכלת משהו שברכותו שהכל ואז לדוגמא אני שותה מים אני צריכה עדיין לברך גם שהכל? וזה נכון שמברכים על מים רק שצמאים? לא משנה איפה אני נמצאת ומתי.? 2.לגבי ברכה אחרונה שהל האוכל ברכת מעין שלוש, אני עובדת בבית מלון ולעיתים מזדמן לי לאכול לא בישיבת קבע אבל כשאני הולכת .. האם עדיין אני צריכה לברך מעין שלוש גם אם זזתי ממקום למקום והאכילה היתה בפחות מ4 דקות אבל יותר מ27 גרם? 3.לגבי שבת, אני נוסעת למלון המלון דורש מאיתנו לפנות את החדרים לפני שבת האם יש בכך איסור?ומותר להיות בבריכה ואפילו לא להכנס או להיות בים וגם לא להכנס? 4.לגבי תפילת שחרית תפילת העמידה אני משתדלת מאוד להתפלל בכל יום את תפילת העמידה אבל אינני יודעת בדיוק את הצעדים של כל התפילה האם תוכל לומר לי בבקשה מהם הצעדים ומהו סדר ההליכות והכריעות? 5.בשבת אני שמתדלת מאוד לקום לפני סיום זמתן של תפילת השחרית אך לפעמים אני קמה מוקדם ובמהלך התפילה אני גולשת מעבר לזמן האם זה בסדר? ואיך מתבצעת תפילת מוסף מיד לאחר מכן? חשוב לציין שאני מתפללת יחידה בבביתי. 6.האם גם ברכות השחר צריכות להיות עם בגדים צנועים ועם נעליים כי הם הרי אמורות להיות ממש בסמוך לברכת אשר יצר? 7. האם תפילות כמו תפילת להרחקת עין הרע,תפילות למציאת זיווג מותרות בשבת או לא ? 8. בנוגע לערבית בשבת אני משתדלת מאוד לקרוא את התפילה .. האם אני מחויבת רק שמחשיך לקרוא את התפילה או מיד שנכנסת שבת אפשר לקרוא את קבלת השבת ומיד לאחריה ערבית? תודה תודה תודה רבה על הסבלנות!!!

 

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך!

1.  אמת שעל מים מברכים רק כאשר צמאים. על שאר משקים שיש בהם טעם מברכים בכל מקרה.  תתני כבר היום שכאשר את מברכת על משהו שהכל את מכונת להוציא את כל מה שתאכלי מברכה זו עד שאת אומרת בורא נפשות או עד שאת יוצאת וכך תתני גם על שאר הברכות ולא תצטרכי לברך שוב.

2. מברכת ברכת על המחיה.

3. לא הבנתי מתי את אמורה להתפנות מהמלון לפני צאת השבת? מותר להיות ליד הבריכה או ליד הים ולא להיכנס.

4. משתחוים ארבעה פעמים בתפילה כאשר מתחילים את הברכה הראשונה של שמונה עשרה, כשאומרים ברוך כורעים בברך, וכשאומרים אתה משתחווים עם הראש ולקראת אמירת ה` מזדקפים. וכן עושים בסיום הברכה הראשונה - ברוך אתה ה` מגן אברהם, כשאומרים ברוך כורעים בברך, וכשאומרים אתה משתחווים עם הראש ולקראת אמירת ה` מזדקפים. באמירת ברכת מודים כאשר אומרים מודים אנחנו לך שאתה הוא, משתחוים {ואין כורעים בברך. וכשאומרים ה` מזדקפים, ובסיום הברכה- ברוך אתה ה` הטוב שמך ולך נאה להודות, כשאומרים ברוך כורעים בברך, וכשאומרים אתה משתחווים עם הראש ולקראת אמירת ה` מזדקפים.

לפני ה` שפתי תפתח, יש ללכת שלוש פסיעות קדימה למקום שבו את עומדת להתפלל, ויש להתחיל ברגל ימין.

אם את כבר עומדת במקומך יש לך ללכת שלוש פסיעות אחורה, כדי שתוכלי ללכת שלוש פסיעות קדימה

בסיום התפילה קודם שאומרים `עושה שלום במרומיו` יש לפסוע שלש פסיעות לאחור, בכפיפת ראש מעטה, מתחילים ללכת ברגל שמאל וכשגומרים את הפסיעות אומרים "עושה שלום במרומיו" כשראשך כפוף לצד שמאל, `הוא יעשה שלום עלינו` כשראשך לצד ימין, `ועל כל ישראל כשראשך ישר.
 
5. בסדר, תאמרי את מזמור אשרי יושבי ביתך ותתפללי מיד מוסף.
 
6. לא חובה.

7. עדיף שלא.

8.  ניתן להתפלל ערבית מיד.

בברכה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה