שאל את הרב - כללי

מי שאל למה הקב"ה לא עושה ניסים כיום???

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מועתק מתוך עת לחשוב

תשובה

ברכת השמיטה תשס"ח - 2008 "וְצִוִּיתִי אֶת בִּרְכָתִי לָכֶם בַּשָּׁנָה הַשִּׁשִּׁית וְעָשָׂת אֶת הַתְּבוּאָה לִשְׁלשׁ הַשָּׁנִים" מתוך מכתב פנימי אל תושבי מבוא חורון לכבוד תושבי מבוא חורון כזכור בחודש אייר פנינו אליכם בבקשה שתתפללו על גידולי ענף הגידולי שדה שיצליחו שיהיה בזה קידוש ה` לקראת שנת השמיטה הבעל"ט.

עתה הנה אספנו את יבולי השנה השישית, והננו באים מתוך תחושת כבוד והערצה לתפילותיכם שנשמעו בשמים. כפי שתחוו בהמשך הקריאה, אנו מבקשים לתאר לפניכם את ההצלחה המיוחדת של שנת הגידולים התשס"ז. הננו מצרפים בזאת שנית את המכתב שנכתב אליכם בחודש אייר, ומדפיסים עבורכם את נתוני התוצאות. ובכן: גידול החיטה: זרענו כ-20 טון זרעי חיטה, וקיבלנו יבול של 800 טון, זה פי ארבעים, שהלכו כולם למצות שמורה. גידול החימצה:

זרענו 3.8 טון זרעים, וקיבלנו 165 טון יבול שזה פי 42.6, וגם קיבלנו מחיר מיוחד מתוך התחשבות הסוחר בשמירת השמיטה. גידול התירס: זרענו 250 קילו זרעי תירס, וקיבלנו 540 טון, וזו תוצאת יבול גבוהה מכל השדות שנקצרו השנה בצפון הארץ המיומן בגידול זה. מנהלי המפעל ציינו לשבח גם את טיב התירס, והפחת היה נמוך מאד יחסית. פפריקה: קיבלנו יבול של כ-100 טון, וגם קיבלנו מחיר הוגן, גם רכשנו חברים חדשים בענף. כותנה: טרם נקטפה, אך נראית כמבטיחת יבול טוב.

מעבר לכל, באופן מובהק ההוצאות על הגידולים היו קטנות מהרגיל, היו פחות מזיקים, ולכן פחות הוצאות ריסוס, פחות הוצאות מים, ועוד פעולות שהלכו כשורה וללא תקלות, ולכן הכנסת הענף תהיה גבוהה מאוד, וקרוב להיות כמעט פי שלושה מהכנסות נטו של שנה רגילה. חישבו נא רבותי, איזה קידוש ה` יש בדבר, ועוד נפרסם את הדברים במהלך שנת השמיטה, גם בפורומים חקלאיים וגם לציבור שוחר סיפורי השמיטה למען דעת כי ה` הוא האלוקים, אין עוד מלבדו. כאשר מוריק ה` ברכה עד בלי די, וכמו שדרש רמי בר חמא בשם רב "עד שיבלו שפתותיכם מלומר די", וכל הזכות הזאת באה ע"י תפילות רבים של תושבי מבוא חורון... בכבוד רב, דוד מיכאל וצבי יהודה (צביקה) גולדברגר המאמר המלא מופיע באדיבותם בגליון מס` 92 של "עת לחשוב" שבת שלום! הרב יוסף ברוק מבית "עת לחשוב"


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה