אמונה

השקפות עולם שונות בקשר לדת בחיינו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני נמצאת עם חבר שלי מזה 4 שנים, ויש לנו השקפות עולם שונות בקשר לדת בחיינו. אני מאמינה במסורת, ובע"ה גם מתחזקת, והוא לא מאמין במסורת מינימלית כמו- שמירת חלב ובשר. ביקשתי ממנו שישמור בשבילי, כדי שנוכל להמשיך להיות ביחד, הוא ניסה לשמור במשך תקופה ארוכה, אך הוא טוען שקשה לו, שזה יותר מדי מגביל אותו והוא לא מסוגל. אני לא יודעת מה לעשות כדי להמשיך את הקשר הזה בלי שאני אצטרך לוותר על האמונה שלי. אני רוצה להמשיך להיות איתו, עברנו הרבה דברים ביחד, ואני לא רוצה שדרכנו יפרדו. בבקשה תעזור לי ותכוון אותי. תודה רבה והמשך יום טוב.

תשובה

שלום לך

שמירת מצוות בשבילך, ללא הכרה באמיתות המצות לא תצליח, אין הוא יכול לוותר על כל חייו למען דברים שלדעתו הם מיותרים לגמרי. וברור שאת לא יכולה לותר על חיי הנצח ועל כל ייעודך בעולם בשביל גבר ואין בכך כל ספק שאין מוותרים על האלוקים ועל עולם הבא, בשביל חבר שהיום כאן ומחר שם, וברור שחים משותפים ללא שבן זוגך יבין את מה שאת מבינה בידיעת האמת, לא יצליחו.

ועל כן מומלץ מאוד, שתשפיעי עליו שיילך לסמינר שיבין את האמת שבמצוות, וכך תוכלו לבנות יחדיו בית משותף על אדני הקודש, באם חבירך יסרב ללכת אוכל לשלוח לך דיסקים לכתובתך או אתן לך לינקים לצפיה יחד איתו כדאי שיבין את האמת, ויתחבר אל ה`.

את יכולה להתחיב בפניו שאם הוא יפריך את דברי המרצים את תהיי מוכנה לעשות הכול כרצונו, אם הוא מסרב לשמוע כלל מהנושא אין לך ברירה אלא להיפרד ממנו בטוב כדי שלא תצטרכי להיפרד אחר כך עם סכסוכים איו סופיים. אשמח לייעץ לך עוד,וכן לחזקך כפי הצורך. בברכה - בנימין שמואלי נ.ב. אם תרצי לשוחח על העניין עם אחת ממדריכות אירגונינו המנוסות שתוכל לייעץ לך עוד, שילחי לי את מס` הטלפון שלך ונחזור איליך בהקדם.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה