אמונה

צריכה עזרה דחופה בנושא הזוגיות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני נמצאת עם חבר שלי מזה 3 שנים אנחנו אוהבים. שנינו שומרי מסורת אך לא שמרנו שבת ומצוות כהלכה. לפני כשנה אביו נפטר ומאז בתהליך הוא חזר בתשובה. בתחילה מאוד תמכתי בו ואפילו קיבלנו על עצמנו לא ליסוע בשבת וכו` אך עם הזמן הוא החל ללכת לשיעורי תורה ולהתחזק יותר, הוא חושב על זה הרבה ומדבר בהתלהבות על הנושא. אנחנו לא ממש מסתדרים כבר תקופה ארוכה מאוד, ההשקפות עולם שלו שונות משלי. אני למדתי בבי"ס דתי ומשתדלת להבין ולכבד,אין לי בעיה לשמור שבת אך קשה לי כשזה יותר מדיי. אני אובדת עצות, ניסינו הכל וללא פיתרון. אם תוכל לענות לי בהרחבה אני אשמח.

תשובה

שלום וברכה

את מאוד צודקת שלשמור כל כך הרבה מצוות לכבוד החבר זה קשה מידי עד בלתי אפשרי, אי אפשר לוותר על הכול למען החבר. אבל אם תביני עד כמה חשוב העניין של שמירת המצוות, וזוהי תכלית האדם בחיים, וזוהי המטרה שלכך נבראת, וכאשר את מתחמקת מכך, את מפסידה את כל המטרה שלך בחיים, שום דבר לא יהיה קשה לך בדרכך לשמירת מצוות מלאה, בטוחני שמעולם לא הכרת את היהדות בצורה נכונה, הלימוד בבית ספר דתי סטנדרטי אינו תורם כלום להכרת היהדות האמיתי והנכונה, וברור לי שכאשר תביני את היהדות ואת עומקה הנפלא תלכי יחדיו אם חבירך, ותתעלי מעלה מעלה בדרכי ה`, וכאשר תלמדי על נכון את היהדות תודי לה` בכל יום על כך שזכית להכיר את חבירך אשר האיר את עינייך ובזכותו זכית להתקרב אל בוראך אוהבך, ובכל תזכי לחיי נצח, מלבד חיי האושר בעולם הזה.

הרי חבירך שהוא אדם חכם לדעתך לא נדלק סתם על היהדות אלא ברור שהוא למד להכיר את האמת, וטעמי גם את את התורה וראי כי טוב ה`. אני מציע לך לבוא לסופ"ש לרווקות ובו תלמדי קצת על יהדותך ותתקרבי אל הבורא בצורה נכונה ותהיי המאושרת באדם. בהצלחה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה