שאל את הרב - כללי

דת ומחשבות מטרידות.

  • כ"א אלול התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, רציתי לשתף אותך במשהו אני כל יום עושה התבודדות אני מאוד מאוד מחוברת לדת אבל אני מרגישה שאני קצת שונה כל הזמן אני בחיפוש ובמחשבות איך להתחזק ומה עוד לקבל וחברות שלי תמיד אומרות שאני לא רגועה,רוב החברות שלי נשואות וגם אני בעזרת ה' רוצה כבר למצוא ואני בררנית יש לי מחשבות מטרידות שלפעמים בא לי לבכות מהם, שאני לא מפסיקה לחשוב,אז רציתי 2 עצות מה לעשות שיש מחשבות מטרידות ואיך אפשר לסלקם? ודבר שני אם זה טוב שאני תמיד בחיפוש.?.(אני רואה את ההורים שלי כאילו דתיים וטוב להם ואני תמיד בחיפוש עושה התבודדות מודה על כל דבר משתפת את בורא עולם בהכל! אצלי רוחניות והגשמיות קצת בריב ואני ב"ה מתחזקת קצת בלבוש ואני בטוחה שזה ישנה משהו.) אשמח לתשובה זה ממש קשה לי. :)

תשובה

שלום וברכה

אין כל ספק שיש תועלת גדולה בחיפוש אחר ההתחזקות עוד ועוד, זה תכלית חיינו וזה תכלית הקיום של היהודי בעולם לעבוד את ה' בכל לבבו ובכל נפשו ככל יכלתו.

אולם יחד עם חיפוש זה צריכים לדעת גם שיש לנו חצי כוס מלאה ויש לנו הרב דברים טובים שזכינו להשלים בהם את עצמינו ולא לזלזל חלילה במעלתינו ובדברים שכבר זכינו להתעלות בהם, רק כך יהיה האיזון הנכון הנצרך לאדם, רק כך ניתן להתקדם הלאה מבלי להרגיש זילזול עצמי שגורם לירידה בעבודת ה'.

מה הם המחשבות הטורדניות שלך? מותר לדעת?


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה