שאל את הרב - כללי

גיור של בת זוגתי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום. אני מתנצל שזה יהיה מעט ארוך אך אני זקוק לתשובה. בימים אלו אני מנהל מערכת יחסים עם בת זוגתי שאיננה יהודייה, אולם התחילה בעבר תהליך גיור מרצונה החופשי ומתוך כוונה להכנס ולהיות חלק מעם ישראל.. הדבר נעשה עוד לפני שהפכנו לזוג. הבעיה היא שמשפחתי טוענת שהיא לא תקבל את הגיור שלה ולו יהי מה, אגב, המשפחה גם לא ניהלה איתה מעולם שיחה בנושא והם פשוט פוסלים את מערכת היחסים הזו באופן נחרץ. (היא עולה מחבר העמים) יש לי מספר שאלות בנושא וחשוב לי לקבל עליהן תשובות: 1. מה תוקף גיורה לטענתה של בת זוגתי היא מעוניינת לקבל עליה עול מצוות לאחר הגיור ולי בתור אדם מסורתי ששומר שבת לא תהיה בעיה לעודד אותה ולתמוך בה בתהליך הגיור וגם לעזור לה לקיים מצוות מכיוון שאני בעצמי אדם שומר מצוות. 2. באיזה אופן אני יכול לגרום למשפחה שלי לקבל את הגיור שלה מה עלינו לעשות כזוג שאוהב אחת את השני בכדי להראות להם שיש לקבל את הגיור שלה 3. במידה והיא מתחילה בתהליך גיור ומפסיקה זמנית אותו מסיבה טכנית מבחינת השיעורים שיש לעבור במכון הגיור, וזאת עקב מעבר דירה ותחילת עבודה שלא מאפשרת לה לבוא לשיעורים למשך חודשים ספורים ואז שוב ממשיכה בתהליך, האם הדבר מהווה פגיעה בכשרות הגיור אני זקוק לתשובה ויותר מכל חשוב לי לקבל תשובה שתאיר לי את הדרך בעניין המשפחה כי זה הכי חשוב עבורי, שהמשפחה תקבל את הגיור שלה.

תשובה

שלום וברכה

קודם כל, אין לנהל מערכת ייחסים עם אשה גוייה, גם עם פניה לגיור, כל עוד היא לא התגיירה בפועל. האיסור הוא חמור מאוד והחלטי. ובוודאי ידוע לך נבואתו של הנביא מלאכי על הדבר הזה: (מלאכי פרק ב): בָּגְדָה יְהוּדָה וְתוֹעֵבָה נֶעֶשְׂתָה בְיִשְׂרָאֵל וּבִירוּשָׁלָיִם, כִּי חִלֵּל יְהוּדָה קֹדֶשׁ ה` אֲשֶׁר אָהֵב, וּבָעַל בַּת אֵל נֵכָר: יַכְרֵת ה` לָאִישׁ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂנָּה, עֵר וְעוֹנֶה מֵאָהֳלֵי יַעֲקֹב, וּמַגִּישׁ מִנְחָה לַה` צְבָאות". וכפירוש חז"ל שמלבד עונש הכרת ישנו גם פגם נמשך כתוצאה מזה לדורות הבאים: "אִם יִשְׂרָאֵל הוּא - לֹא יִהְיֶה לוֹ עֵר בַּחֲכָמִים, וְלֹא עוֹנֶה בַתַּלְמִידִים. וְאִם כֹּהֵן הוּא - לֹא יִהְיֶה לוֹ בֵן מַגִּישׁ מִנְחָה".

סתם שתדע, קבלת המצוות המחוייב כתנאי סף בגירות, הכוונה על קבלת מצוות באופן טוטאלי, לא קצת טעימה מהדת. אלא פשוט שמירת שבת כהלכתה, לא נסיעה ולא טלויזיה. שמירת טהרת המשפחה כהלכתה, ללא פשרות. ועל דרך זה ביתר המצוות. אם אכן פניה מיועדות לגיור אמיתי, יהיה תוקף לגירות שלה, אבל אם היא מתכווונת לשמור שבת בעשיית קידוש והדלקת נרות בלבד, אין ולא תהיה תוקף לגירות שלה. אני חושב שאם הגירות שלה תהיה אמיתית, משהו שיחייב גם אותך להתחזק קצת, זה יגרום למשפחה שלך להכיר בגירותה. והם יאמצו אותה לחיק המשפחה.

הרשה לי לשער כי המשפחה אינה מקבלת את הגיור מכיון שהם מסתכלים על כך כדבר לא אמיתי, אבל אם אכן מדובר במשהו אמיתי עליך להמתין עד שהגירות תתבצע, ואז תראה להם שהגירות אמיתית, ואני משער שאז הם כן יקבלו אותה. כשרות הגיור אינה נפגמת בכך שיש הפסקה בשיעורים, אין שום חובה לגוי להתגייר, זוהי רק זכות, והיא יכולה לדחות את הגירות לזמן שזה מתאפשר לה, וכמובן שעד אז היא מקיימת את שבע המצוות האוניברסליות. אבל ברור שכל עוד והיא לא התגיירה בפועל באופן סופי היא אסורה עליך כגויה גמורה, והאיסור, כאמור, הוא חמור מאוד מאוד.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה