אמונה

התרת נדר- מה ניתן לעשות בדבר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, נתקלתי בבעיה שהיה קשה לי למצוא לה פיתרון, ואשמח אם תוכל לעזור לי. אני נערה בת 17, שמי רוני. חבר קרוב התעסק במשחקי קלפים, פוקר, הוא נכנס לחוב רציני והחליט כי הוא לא נוגע יותר בקלפים. כדי להבטיח את זה הוא נישק ספר תורה ונשבע בו שלא ייגע יותר בקלפים. יום למחרת הוא נתקע בסיטואציה של משחק פוקר והוא השתתף בו חלקית. מאותו רגע הוא מלא ברגשות מצפון כלפי השם, ולא יודע מה לעשות בדבר, הוא יודע כי עשה חטא נורא ורוצה לחפר עליו. קודם כל, האם לפי הדת יש איסור על משחקי קלפים ודבר שני כיצד יוכל לחפר על החטא. תודה רבה! חג שבועות שמח..!

תשובה

שלום וברכה

משחקי הימורים אסורים בהחלט. חטא חמור הוא עד מאוד שנשבע בספר תורה טעבר על שבועתו, ועליו ללכת לרב שיתיר לו את שבועתו כפי הדין. ואעתיק את דברי ספר חרדים - פרק סג וכתב רמב"ם שגם עון הנשבע לשוא או לשקר חמור ככריתות ומיתות בית דין שהרי נזדעזע העולם כשאמר ה` בסיני לא תשא את שם ה`.

ואמרו המקובלים כי גם בכל עת שאדם נשבע לשוא או לשקר מרעיש את העולם ומקללין אותו בבית דין של מעלה. ותשובתו שלשים ושבעה תעניות כמנין הבל שיצא מפיו: ועל כן יקבע לימוד בכל יום במשך 37 יום שעתיים בלימוד רצוף ובכך יכופר עוונו.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה