חברה והשקפה

חזרה בתשובה, איך ואיפה אפשר להתחזק?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, תמיד ידעתי שדרך התשובה היא דרך האמת, האמונה שלי חזקה מאוד ואני כבר הרבה זמן מרגישה חלולה וריקנית מהנאות החומר, כשאני רואה דתיים אני ממש מתמלאת בקנאה ורוצה גם לחזור לעבוד את ה` יתברך וללכת אחר תורת האמת הנצחית בלב שלם. מזה כמה חודשים שאני הולכת אחת לשבוע להרצאות במרכז "פסגות" בפתח תקווה ומתחזקת מאוד, אולם אני לא מצליחה לקחת את זה צעד אחד קדימה, לפני כחודש לקחתי על עצמי לברך לפני האוכל אך אני כל הזמן שוכחת או נזכרת באמצע וזה מתסכל אותי שאני לא מצליחה לעמוד בדבר כל כך פשוט אז מה יהיה עם שאר הדברים... אני קוראת ספרים ומדברת כל הזמן על מהויות ומשמעויות, אך ככל שאני יותר מתקרבת כך אני מרגישה שאני רחוקה שנות אור וכל דבר קטן שאני לומדת אני מרגישה כל כך בורה ושיש עוד כל כך הרבה ללמוד ואני לא יודעת כלום. חשוב לי לציין שאני מאורסת לבחור מקסים שגם הוא מאמין בדרך האמת ואנחנו רוצים להקים בית כשר בישראל אך צריכים עזרה! כשאני יוצאת מפסגות אני מרגישה התעלות רוחנית, אושר עילאי שלא חוויתי כמותו אך למחרת זה מתפוגג ואני חוזרת להתעסק בהבלים. אני כל הזמן מרגישה שאני בנאדם רע ויש בי עצבות גדולה כל כך על כך שאני יודעת מה עליי לעשות אך לא יודעת איך, הנשמה שלי נקרעת ואני בוכה המון על כך שאני לא מצליחה לחזור בתשובה שלמה ומרגישה שה` כועס עליי כל הזמן ואני מתביישת בעצמי. האם תוכלו להפנות אותי לגוף או מקום שיכול לכוון ולהדריך אותי בדרך הזאת יש לי כל הזמן כל כך הרבה שאלות ואין לי את מי לשאול, אני רוצה לקרוא דברים עמוקים יותר ולפגוש עוד אנשים שנמצאים במקום האמיתי ולדבר איתם דברי תורה ולא את כל הדברים החלולים שאנשים מדברים כל הזמן. לאן הולכים האם יש מקום שאוכל ללמוד בו באופן קבוע בצורה יותר אינטנסיבית איך אני מתחזקת עוד ועוד (אני בת 26 אם זה רלוונטי) ממתינה לתשובה, ה` יברך אתכך על עבודת הקודש שאתם עושים. שבוע טוב.

תשובה

שלום וברכה

לבת ישראל המפלסת את דרכה למעלה למעלה ומתקרבת אל ה` המקבלה בשמחה רבה ובאהבה אין סופית ברוך ה` שזכית להבין את המשמעות העמוקה בחיים ואת מנסה להתעלות ולהתקדם למצוות מעשיות, עצם הרצון והניסיון להתקדם מקרבים אותך אל הבורא בצורה מיוחדת, אין הקב"ה מצפה ממך שבתוך יום תלמדי את מה שהיית אמורה ללמוד במשך 26 שנה, ואין כל ציפייה שלא תשכחי לפעמים בשלב זה של התקדמותך לברך על האוכל, עצם הדבר שאת נזכרת באמצע האוכל ומברכת עליו, גורם לבורא נחת רוח נפלאה, ושמחה אין קץ, כל מצווה שאת עושה הרי היא דורון יקר ונעים לאביך שבשמיים, השמח בשובך איליו, ומאושר במצוותיך.

אינך רחוקה כלל מהבורא את מתקרבת איליו בצעדי ענק ולאט לאט תזכי לקיים עוד ועוד מצוות ותצליחי ליישם הכול, אל לך לצפות שתתרגלי לדברים בין לילה, כל יהודי יש לו 12 -13 שנות לימוד להתרגל לכל המצוות, ואת שזכית רק כעת לדעת את ה` ואת מצוותיו, יש לך גם זמן להתרגל להיות יהודיה כשרה השומרת את המצות כולם. היי שמחה ומאושרת בדרכך ותתעלי מאוד בעזרת ה`, בחורה שרוצה להתקרב אל ה` רחוקה מלהיקרא אדם רע כרחוק מזרח ממערב, .

כדי להקל עליך את ההתרגלות לחיי מצוות, וכן כדי ללמוד הרבה ולהתחזק עוד ועוד, אני מציע לך לבוא למדרשה לתקופה מסויימת שבה תוכלי להעמיק וללמוד כאוות נפשך וכך יוקל עלייך מאוד, אם תרצי הכוונה למדרשה שלחי לי את מס` הטלפון שלך ואשמח לעזור. השמח להיות בעזרך בכל עת ועונה – בנימין שמואלי כמו כן מדרשת פסגות הולכת להיות שלוש פעמים בשבוע לבנות, אפשר לברר את הפרטים אצל גב` שיינא פליסקין 052-7619738 וגם פה באתר נשמח להיות לך לעזר ככל הצורך בכך שאלה שתהיה לך.

השמח להיות בעזרך בכל עת ועונה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חיזוקהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה