אמונה

האם לעזוב לימודים?!

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני כבר 5 שנים בתשובה והגעתי ברוך השם לשלב שבו אני רוצה לתת מעצמי יותר ולהתחזק יותר אז החלטתי שאני רוצה מאוד ללכת למידרשה הלכתי שבת באיזו מידרשה בירושלים ומאוד אהבתי את הרעיון את הבנות ואת האווירה הקדושה.. אבל יש בעיה שאני עוד לומדת עכשיו סיימתי י"א ונישאר לי י"ב אז כולם אומרים שכדאי לי לסיים לפחות י"ב כי מה אני אעשה בלי בגרות בחיים ואיך אתקדם וכל זה.. ומצד שני אני חושבת בניגוד לכולם שהפרנסה מה` למרות שצריך לעשות את ההשתדלות אבל אני מרגישה שזה הזמן שהצלחתי מכל ה5 שנים שאני בתשובה להגיע להתקדמות כזאת כמו עכשיוואני מפחדת לאבד את זה ובישביל לשמור על זה אני רוצה מידרשה אבל האם זה נכון לעזוב את הלימודים ולא לסיים! כולם אומרים שזה הוצאה מאוד גדולה להשלים בגרויות וכו`... ויש לציין שבבית הספר שלי איי אפשר להגיע לבגרות מלאה ובגלל זה חייבים לעשות גם י"ג כדי להשלים ולהגיע לבגרות מלאה שזה מבחינתי המון זמן ואני לא רוצה להדרדר כי הבית ספר שלי הוא דתי ממלאכתי..ומצד שני לעבור לבית ספר אחר חרדי רק בישביל י"ב זה גם תיהיה בעיה כי יהיה לי הרבה חומר להשלים ואני לא אצליח (ויש לציין שעברתי המון בתי ספר שכבר לא טוב לעבור לעוד אחד..\).. כבוד הרב מה אתה ממליץ לי לעשות האם להכנס למידרשה ולעזוב לימודים האם זה לא כזה נורא כמו שכולם אומרים..מאוד חסר מילות עידוד כי כימעט כולם מסביבי מאוד מתנגדים לזה..אשמח לשמוע תשובה ממך (וסליחה על אורך המכתב רציתי בכוונה להסביר את עצמי טוב.)

תשובה

שלום וברכה

כתב אחד מגדולי ישראל, שטעות חמורה טועים בני אדם שמשתדלים כה רבות לפרנסתם, למרות שהכול בידי שמים ומזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה עד ראש השנה וההשתדלות היא קללה שאין לה כלל שום השפעה על הפרנסה ולא החריצות תעשיר אלא גזירת ה`.

ואילו ברוחניות שאינה בידי שמים, אלא תלוי אך ורק ביד האדם, סומכים על ה` שיהיה טוב ואין משתדלים כלל להגיע ליראת שמים כראוי, הדבר היה צריך להיות להיפך להוסיף ככל האפשר בהשתדלות ביראת שמיים ולמעט ככל האפשר בגזירה של "בזיעת אפיך תאכל לחם. את צודקת ב100% שאין לך לסכן את יהדותך בעבור בגרות, ונכון הדבר שכעת כאשר הבנות סביבך פוקחות את עיניהן ומתחילות לדאבונינו הרב להיכשל בהרבה דברים, שאין כל צורך להאריך בדבר כאן, ברור שאין לך להישאר חלילה בשום אופן בבית ספר וטוב מאוד תעשי אם אכן תלכי למדרשה, ותזכי לבנות את חייך על אדני התורה וכרצון ה`.

היי חזקה ואל תשיתי את ליבך לדברי אלו שלא זכו להגיע ליראת שמים אמיתית כמותך, ובעזרת ה` לא תפסידי מכך, וה` לא ימנה טוב להולכות בתמים. עלי והצליחי – המעריך אותך מאוד – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה