שאל את הרב - כללי

אני די חוזר בתשובה, ואני רוצה ללכת ללמוד שנה הבאה בישיבה איזה סוג של ישיבה לבחור?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכל צוות העונים ממש תודה רבה על העבודת קודש שאתם עושים, ועל המהירות של הפניה. יש לי כמה שאלות : 1) אני די חוזר בתשובה, ואני רוצה ללכת ללמוד שנה הבאה בישיבה.. (אני בן 18) איך אדע איזה סוג של ישיבה לבחור יש ישיבות בזרם החרדי והדתי לאומי וכו`, איך אדע מה הבחירה הנכונה 2) רציתי לדעת מה השיעור של ברכה אחרונה של מזונות, כלומר הבנתי שאם אתה אוכל קצת מזונות אז אתה חייב בברכה ראשונה אבל אחרונה לא. 3) שמעתי שאם אתה אוכל כל דבר עד כדי שביעה אתה צריך ליטול ידיים ולברך המוציא וברכת המזון (למשל צלחת קוסקוס, פסטה, 2 פיצות, כמה בורקסים וכו`) אשמח אם תפרט לי כיצד לנהוג. 4) כיצד מתגברים על פרידה קשה (מבן אדם) יש איזו שהיא דרך שהיהדות ממליצה עליה חוץ מהזמן שמעביר 5)כל פעם שאני קורא על הנושא הזה של המשיח ואחרית הימים אני ממש מתעודד וזה נותן לי כוח. האם זה נכון להישען על זה שהמשיח מגיע בקרוב ולהאמין בזה כלומר, אם מישהו שואל אותי איפה אני רואה את עצמי בעוד 5 שנים אז באמת להגיד שעוד 5 שנים המשיח כבר יגיע. אם הבנת למה אני מתכוון... 6) אם קמתי מאוחר ועבר זמן תפילה (שהבנתי שזה בסביבות 12:30) מה עלי להגיד עם הנחת התפילין 7) האם מותר ללמוד גמרא בשכיבה (שוטנשטיין) הרבה פעמים אני מגיע עייף הביתה ורוצה לשכב בסלון וללמוד גמרא אבל מרגיש שאולי יש בזה חוסר כבוד, ובכלל האם מותר ללמוד בצורה כזאת משהו שקשור לתורה כי הרבה פעמים אני עייף ומאוד מקשה עלי לשבת זקוף עם כסא ושולחן וללמוד. 8) לאחי הגדול יש דלקת ברגל שמאל, שבאה לו פתאום, ובדיוק יום לפני שזה קרה לו למדנו ביחד וקראנו בספר מסוים (נדמה לי כתבי האריזל) שחודש סיוון הסימן שלו זה רגל שמאל. האם זה נכון והאם יש קשר מצטער על כמות השאלות, ושוב תודה רבה לכם על הכל!

תשובה

שלום וברכה

מאחר והינך חוזר בתשובה ודורש אמת הינך אני מציע לך לבחור בטוב ביותר, בישיבה שמחנכת ליראת שמיים טהורה, לא כל פשרות. אם תרצה הכוונה מפורטת יותר נשמח לעזור לך בשיחה טלפונית, אנא שלח לי את מס` הטלפון שלך ונשוב איליך.

2. שיעור ברכה אחרונה היא באם אכלת שיעור שהוא כגודל קופסת גפרורים.

3. לא נכון. ישנם דברים שאם אוכלים כשיעור קביעות סעודה שהוא כשיעור ארבע חמש ביצים לפחות, כ250 גרם שאז יש לברך עליו המוציא. בפסטה ופתיתים אין ההלכה כך, אלא אפשר לאכול כמה שרוצים.

4. בידיעה ובהפנמה שה` הוא המכוון הכול והוא המפריד ביניכם לטובתכם, וזוהי הדרך המומלצת והנכונה ביותר להתחזק על פי תורת ה`.

5. איננו יודעים מתי יבוא המשיח ואיננו יודעים איך ייראה העולם בעת ביאת המשיח אבל נחכה לו בכל יום שיבוא.

6. אם איחרת את שחארית עליך לומר את קריאת שמע וכן את הפרשיות הבאות פרשת בא פרק י (א) וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר: (ב) קַדֶּשׁ לִי כָל בְּכוֹר פֶּטֶר כָּל רֶחֶם בִּבְנֵי יִשְׂרָאֵל בָּאָדָם וּבַבְּהֵמָה לִי הוּא: (ג) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל הָעָם זָכוֹר אֶת הַיּוֹם הַזֶּה אֲשֶׁר יְצָאתֶם מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים כִּי בְּחֹזֶק יָד הוֹצִיא יְקֹוָק אֶתְכֶם מִזֶּה וְלֹא יֵאָכֵל חָמֵץ: (ד) הַיּוֹם אַתֶּם יֹצְאִים בְּחֹדֶשׁ הָאָבִיב: (ה) וְהָיָה כִי יְבִיאֲךָ יְקֹוָק אֶל אֶרֶץ הַכְּנַעֲנִי וְהַחִתִּי וְהָאֱמֹרִי וְהַחִוִּי וְהַיְבוּסִי אֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ לָתֶת לָךְ אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ וְעָבַדְתָּ אֶת הָעֲבֹדָה הַזֹּאת בַּחֹדֶשׁ הַזֶּה: (ו) שִׁבְעַת יָמִים תֹּאכַל מַצֹּת וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי חַג לַיקֹוָק: (ז)

מַצּוֹת יֵאָכֵל אֵת שִׁבְעַת הַיָּמִים וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ חָמֵץ וְלֹא יֵרָאֶה לְךָ שְׂאֹר בְּכָל גְּבֻלֶךָ: (ח) וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה יְקֹוָק לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם: (ט) וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל יָדְךָ וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת יְקֹוָק בְּפִיךָ כִּי בְּיָד חֲזָקָה הוֹצִאֲךָ יְקֹוָק מִמִּצְרָיִם: (י) וְשָׁמַרְתָּ אֶת הַחֻקָּה הַזֹּאת לְמוֹעֲדָהּ מִיָּמִים יָמִימָה: ס (יא) וְהָיָה כִּי יְבִאֲךָ יְקֹוָק אֶל אֶרֶץ הַכְּנַעֲנִי כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לְךָ וְלַאֲבֹתֶיךָ וּנְתָנָהּ לָךְ: (יב) וְהַעֲבַרְתָּ כָל פֶּטֶר רֶחֶם לַיקֹוָק וְכָל פֶּטֶר שֶׁגֶר בְּהֵמָה אֲשֶׁר יִהְיֶה לְךָ הַזְּכָרִים לַיקֹוָק: (יג) וְכָל פֶּטֶר חֲמֹר תִּפְדֶּה בְשֶׂה וְאִם לֹא תִפְדֶּה וַעֲרַפְתּוֹ וְכֹל בְּכוֹר אָדָם בְּבָנֶיךָ תִּפְדֶּה:

(יד) וְהָיָה כִּי יִשְׁאָלְךָ בִנְךָ מָחָר לֵאמֹר מַה זֹּאת וְאָמַרְתָּ אֵלָיו בְּחֹזֶק יָד הוֹצִיאָנוּ יְקֹוָק מִמִּצְרַיִם מִבֵּית עֲבָדִים: (טו) וַיְהִי כִּי הִקְשָׁה פַרְעֹה לְשַׁלְּחֵנוּ וַיַּהֲרֹג יְקֹוָק כָּל בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבְּכֹר אָדָם וְעַד בְּכוֹר בְּהֵמָה עַל כֵּן אֲנִי זֹבֵחַ לַיקֹוָק כָּל פֶּטֶר רֶחֶם הַזְּכָרִים וְכָל בְּכוֹר בָּנַי אֶפְדֶּה: (טז) וְהָיָה לְאוֹת עַל יָדְכָה וּלְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ כִּי בְּחֹזֶק יָד הוֹצִיאָנוּ יְקֹוָק מִמִּצְרָיִם:

7. מותר ללמוד בשכיבה כאשר הינך עייף.

8. הדבר ייתכן מאוד וחודש סיוון הוא חודש המורה על ימוד התורה, ולכן כדאי לו מאוד להתחזק בלימוד התורה. והינך יכול לשאול אותנו ככל הצורך, מבלי להצטער. בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה