נשים

מה הן ההלכות שהן חובה ממש -בנידה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מה הן ההלכות שהן חובה ממש -בנידה אני מרגישה שאנשים קצת נסחפו ואם אני אשמור את כל המנהגים אני אפסיק בכלל -(אני לא דתיה אבל בעלי דתי).

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שזכית לשמור את מצוות הנידה אשר מסוגלת ביותר להביא ברכה לביתך, וללזכות לאהבת בעלך ברמה גבוהה יותר וכמובן ילדים קדושים וטהורים את גודל מעלתך. אינני יודע איך את יכולה להגדיר את עצמך כחילונית כאשר את יהודייה שעילך אמר ה` שאת עם קדוש לו, אין כזה מושג יהודיה חילונית - דבר והיפוכו. הנידה אסורה בקיום יחסים ואיסורה כרת, ואינה ניתרת עד לספירת שבעה נקיים, לאחר סיום המחזור, ואין להתחיל לספור שבעה נקיים, לפחות חמשה ימים {ובחלק מקהילות הספרדיים לפחות ארבע ימים} מתחילת המחזור.

כל הימים האלו אסורים גם כן בנגיעה מן התורה וכן בשכיבה במיטה אחת. ואסורים בהעברת דבר מיד ליד מדרבנן, וכן ישנם הרחקות נוספות שלא ישבו יחדין על ספסל המתנדנד, או שלא יאכל הבעל בפני האישה משיירי המאכל שלה כאשר הם בכלי שבה .אכלה, וגם איסור זה מדרבנן. ישנם עוד הרחקות ואם ידועה לך איסור שלא מניתי את מוזמנת לשאות אם הדבר אכן אסור או לא.

ביום שפסק המחזור עלייך לשטוף את המקום יפה, ולבדקו במטלית מיוחדת הנקראת עד בדיקה {אפשר לבדוק בכל פיסת בד מכותנה שגדולה דיה} בדיקה זו נקראת הפסק טהרה. באם אפשר יש להניח לאחר מכן בשעת השקיעה, עד בדיקה למשך רבע שעה באותו מקום, והוא הנקרא מוך דחוק.

ולאחר שהבד יצא נקי, את מתחילה לספור שבעה ימים שבהם את בודקת את עצמך בכל יום פעמיים בוקר וערב בעד בדיקה, לראות שהמקום אכן נקי, וביום השביעי בערב את הולכת לטבול במקוה טהרה, ולפני כן עלייך לחפוף את עצמך היטיב ולהסיר כל דבר זר החוצץ על גופך. ולאחר הטבילה את חוזרת להיות מותרת לבעלך. כיתבי לי את ההלכות שאינם נראות לך ואכתוב לך את ההלכה לגביהם.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה