זוגיות

יש לי אבא שתיין שחי לפי המצביי רוח שלו וזה מקשה עלי לכבד אותו מה לעשות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש לי אבא שתיין שחי לפי המצביי רוח שלו ועושה למשפחה הרבה אבל בחיים קשה לי לכבד אותו שוא במצבים האלה במיוחד וגם בכלל, חלק נכבד מהחיים שלי אנחנו בכלל ברגז, ללכת מהבית שהוא עושה ריב קשה לי למה אני לא רוצה להשאיר את אמא שלי איתו, לדבר איתו ברצינות זה קשה והוא לא נותן סיבות לכבד אותו...מה אני עושה

תשובה

שלום וברכה

כיבוד אב ואם הם מהמצות הקשות ביותר, ואכן אין זה קל לכבד את אבא כאשר היא לא מתפקד כראוי, אבל החובה עלייך לכבדו בכל מקרה ולמרות כל הקושי אסור לכעוס עליה ותמיד יש לכבדו ולעודדו ולשמחו.


הגמ` מספרת על דמא בן נתינה שָׁאֲלוּ אֶת רַבִּי אֶלְעָזָר עַד הֵיכָן הוּא כִּבּוּד אָם וָאֵם אָמַר לָהֶם, וְלִי אַתֶּם שׁוֹאֲלִים לְכוּ וְשָׁאֲלוּ אֶת דַּמָא בֶן נְתִינָה. דָּמַא בֶן נְתִינָה, רֹאשׁ פַּטְרְכוּלֵי הָיָה, {ראש של השרים היה} פַּעַם אַחַת הָיְתָה אִמוֹ מְסַטַרְתּוֹ בִפְנֵי כָּל בּוּלִי שֶׁלוֹ, {פעם אחת סטרה לו אמו בפני כל הפקידים שלו} וְנָפַל קוֹרְדְקִין שֶׁלָהּ מִיָדָהּ. {ונפל שרביטה מידה} וְהוֹשִׁיט לָהּ שֶׁלֹֹּא תִּצְטַעֵר. ואם כן קל וחומר שעלינו לכבד את הורינו גם כאשר הם לא הכי בסדר איתנו, דבר זה הוא קשה ועלייך לנסות ולעמוד בניסיון ככל יכולתך,. תמיד לנסות ולכבד את אבא ככל היכולת ולא להתייחס כלל למה שהיא עושה, המצווה של כיבוד הורים היא למען ה` ולא למען ההורים שלנו.

עלי והצליחי - בנימין שמורלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה