שאל את הרב - כללי

האם התורה דואגת לגויים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מצטערת אם השאלה תשמע קצת מסורבלת: 1. אם, לפי אמונתנו, הדרך המבטיחה ביותר לחיות חיים של שלמות עם משמעות ותוכן היא לחיות ולקיים את התורה, אז איך גוי, שמחוייב רק ב-7 מצוות בני נוח, יכול להגיע לדרגה כזו מצד אחד אין לו תורה והוא לא מחוייב בתרי"ג מצוות, מצד שני גם הוא רוצה חיים של תוכן, משמעות, קדושה ורוחניות.. איך הוא יכול למלא את החלק הרוחני שבו נניח והוא לא רוצה להתגייר. 2. אנחנו מאמינים שהקפדה על שמירת נידה היא הצלה לחיי הנישואין וזוגיות בקושי יכולה להתקיים בלי זה. גויים לא מחוייבים בדיני טהרת המשפחה, נידה וכו`.. האם יש להם דרך חלופית לשמר ולרענן את חיי הנישואים שלהם

תשובה

שלום וברכה

שימי לב לדברי הרמב"ם (יד החזקה - הלכותשמיטה ויובל פרק יג הלכה יג):

"ולא שבט לוי בלבד, אלא כל איש ואיש מכל באי העולם, אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להיבדל לעמוד לפני יי לשרתו ולעובדו לדעה את יי, והלך ישר כמו שעשהו האלהים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם, הרי זה נתקדש קודש קדשים ויהיה י"י חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים, ויזכה לו בעוה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים, הרי דוד ע"ה אומר י"י מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי".

הדברים כוללים גם גויים שנדבה אותם רוחם, ומכיון שהמצוות העיוניות כמו ידיעת הקב"ה, אהבת הקב"ה, יראת הקב"ה, כוללים גם את כל גויי הארצות, ברור שהגויים יכולים למלא את הצד הרוחני שלהם מעל ומעבר. והיו גויים רבים כאלה במהלך ההיסטוריה.

גם גוי שהשכיל כי לקיחת פסק זמן מקשרים פיזיים תועיל לבניית זוגיות מוצלחת, יכול לעשות זאת. אבל כמובן שלבנים נותנים עצות מפורטות, ואפי` מחייבות, בכדי להצליח בחיים הגשמיים והרוחניים גם יחד. מלבד המימד הרוחני ותר שיש לנשמות יהודויות והקשר שלהם דוקא עם מצוות מעשיות, שלגביהם שמירת פסק זמן ללא קיום מצוות הטבילה לא תועיל לשום דבר.

הקב"ה לא עושה אפליות ח"ו, מתחילת הבריאה ניתנו הזדמנויות שוות לכל באי העולם, ובאותו זמן שבני אדם התרחקו מעבודת הבורא בימי דור הפלגה, אחד היה אברהם שפנה להם עורף ופירסם שמו ית` במסירות נפש אל מול כל השקר, ועל כך נכרת עמו ברית עולם, זרעו אחריו המשיכו בדרכו , וכפי שתלמד מלשונו הזהב של הרמב"ם בפרק ראשון בהל` ע"ז.

לא רק זאת, כשהגיעה שעת מתן תורה לעם ישראל הציע הקב"ה -מתוך עיקרון שויון ההזדמנויות- לכל עמי תבל הצעת קבלת התורה, וכולם השיבו בשלילה, ולא רצו לקבל עליהם עול תורה ומצוות ולהתנתק מהרגליהם הרעים, וכנדרש מהכתוב בתחילת פרשת ברכה, עם אחד שענה `נעשה ונשמע היה העם היהודי, ומה לעמי תבל כי ילינו על התוצאה.

גם לאלו שלא קבלו את התורה ישנו מטרה כלל עולמית והוא שמירה על שבע מצוות בני נח, ומי מבין עמי תבל שישמור על כך הוא יזכה לעולם הבא בדרגא מסויימת כנפסק ברמב"ם.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה