שאל את הרב - כללי

"עשה לך רב" איך?

  • ז' חשון התשע"ו
אא

שאלה

הרב שלי ע"ה היה יחיד סגולה ורק עליו הרגשתי שהוא צדיק באמת, קשה לי להתחבר לרבנים אחרים, בפרט בדור הזה שהבעש"ט אמר שצריך שבע חקירות על הרבנים בעקבתא דמשיחא.. יש לכם עצה? נפער לי בור עצום בלב.

תשובה

לכבוד השואל, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

מאד אפשר להבין את עמדתך; ומ"מ ראוי לך למצוא רב מכיון אחר - שאינו תלוי בקיום "אמונת חכמים" אלא - בקיום הלכה של "עשה לך רב".

 

כל אחד - ופרט זוג נשוי - חייב להיות להם רב פוסק, אשר פיסקו להלכה יהיה מקובל על דעת שניהם, ושאליו ניגשים לשאול כל שאלה שאינו ברור בין בני הזוג למעשה כגון בנוגע לחינוך הילדים.

 

לכן אם עדיין לא מצאת את אותו רב אחרי פטירת רבך הגדול ז"ל, ראוי שתלך לעוד רב ולעוד רב לפגישת היכרות, עד אשר תמצא רב שאתה תרגיש שהוא מבין אותך ושהוא אמיתי במהלכו בתורה, ושתהיה מוכן אח"כ לקבל על עצמך את פיסקו להלכה לכל המשפחה - מדין "עשה לך רב" - ואפילו אם באיזה שלב אותו פסק לא ימצא  חן בעיניך.

 

ואין לומר  שלא תמצא אף אחד שיוכל להיות לך רב פוסק, כי מדובר כאן במציאת רב הפוסק בענינים ביתיים, ולא בגדול הדור, ולא צריך שיהא לו שום שייכות או עמדה לגבי השאלות היותר גדולים והרוחניים שבדור.

 

וכמעט אין ספק שאצל רבנים כאלו שיותר מתמקדים בהוראת הלכה לשאלות משפחה, שגם אתה תוכל להרגיש בעדינות נפשך אנשים כנים שהם לרוחך;

ואת הענין של "אמונת חכמים" בברכת ובתפילת הצדיק תקיים על ידי שתלך לקברו של רבך הגדול ותתפלל על קברו שהוא ז"ל יהיה למליץ יושר עליך ועל משפחתך שיסכימו מן השמים להשפיע עליך את הבהירות מה לעשות במצבי חיים שנקלעת לספק; ובאותם מצבים שאין לך כל ספק מה לעשות רק שאתה צריך ברכה במעשיך, אז תבקש מהרב ז"ל שהוא יהיה למליץ יושר עליך שתשרה הברכה וההצלחה במעשי ידיך. 

בברכה לסייעתא דשמיא שתזכה למצוא את השליח הנכון להוראת הלכה, ושתוכל להשאר קשור לרבך הגדול ז"ל במה שנוגע ל"אמונת חכמים", 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה