תורה ומדע

מה עושים??

  • כ"ג חשון התשע"ו
אא

שאלה

כבוד הרב שלום.אני בחורה דתייה בת 20 עם בן זוגי כבר קרוב ל9 חודשים.זו לא עוד מערכת יחסים אני באמת רוצה אותו לחתונה.העניין הוא שהוא אדם קנאי חולני.תמיד יש לו על מה לתפוס אותי שעשיתי לא בסדר ואני באמת דמנסה את כל הדברים כדי לגרום לו לסמוך עליי ולהפסיק לחשוד..אני גם יודעת שבתוכו הוא יודע שאני נאמנה אבל משהו בתוכו כל הזמן מפחד אין לי הסבר ואני גם כבר לא יודעת מה לעשות,!אנשים אומרים לי שאין לזה תרופה אבל אני יודעת שכן בתורה יש תרופות ותקנה להכל.הוא לא אדם דתי אבל בתקופה שהוא איתי התחזק קצת שומר שבת וכו ואני דתייה היו לי קצת נפילות בזמן האחרון אבל דתייה ב"ה.מה עושים??מה צריך לעשות כדי לעקור מהשורש את התופעה?משהו רוחני?גשמי??מה? כי בלי הקנאה הזו אנחנו באמת זוג לחתונה.זה הדבר היחיד שמונע.. מקווה שהשאלה תיפול לידיים הנכונות ואקבל תשובה פרקטית שבאמת תעזור לי..תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

צר לי לאכזב אותך אבל האמת היא שאין כל תוחלת בזיווג זה, הסיכוי שהוא ישתנה הוא יותר מקלוש וממש חבל להתעכב ולהמתין. אם הוא היה נלחם ומנסה להשתנות ועובד על עצמו ברצינות ובאמת ובהבנה שזה מטובתו להשתהות והיה מבין שככה הוא רק מפסיד עוד היה סיכוי כלשהוא ומחשבה שמא שווה לךלהמתין, אבל המצב אינו כך ולכן אין כל סיכוי להצלחה כלל.

אוסיף לומר שגם אי ההתאמה הדתית תגרום לקשיים עצומים בזוגיות ואין כל בסיס להאמין  שהוא ישמור שבת לאחר החתונה, הניסיון מוכיח שהתחזקות לא מחזיקה מעמד לאחר החתונה, כאשר היא באה בעיקר למען בת הזוג.

ה' ישלח לך את זיווגך ההגון מהרה בקרוב.

בהצלחה רבה, שבת שלום

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה