חברה והשקפה

דתים מקבוצת נטורי קרתא אמרו לי שרשום בתורה שארץ ישראל לא צריכה להתקיים עד שיבוא משיח זה נכון?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב!! לפני כמה ימים שיצאתי הביתה מהבסיס היו בחוץ כמה דתיים וביקשו ממני להצטלם איתם, במהלך שיחה שלי עם אחד מהם התברר שהם מבני ברק ומהקבוצה של נטורי קרתא אז אמרתי להם איך הם לא מתביישים להגיד שהם רוצים שארץ ישראל תושמד, הוא אמר לי שזה רשום בתורה שא"י לא צריכה להתקיים עד שיבוא משיח, הוא אמר שכתוב בגמרא מסכ תובות על שלוש השבועות שהקב"ה השביע אותנו ושאנחנו עוברים עליהם, וגם הוא הפנה אותי לספר "ילקוט אמרים ויואל משה" אני יהודי מאמין בתהליך התחזקות האם מה שהוא אומר זה נכון? ומה זה הספר הזה בכלל ושלוש השבועות? ואם זה נכון או לא נכון אז איך הרבנים הגדולים לא יוצאים נגדם או בעדם? ואיך באף הרצאה לא מייחסים לנושא הזה בכלל?? מקווה שתשפוך לי קצת אור על הנושא בתודה מראש

תשובה

שלום וברכה

שתדע לך, ואני כותב מתוך ידיעה ברורה, `נטורי קרתא` הינה קבוצה בת שלשים נפש בארץ, ועוד כמאה בחו"ל [30 איש בלונדון, ומקסימום שבעים איש בארה"ב], וזהו זה. קבוצת `נטורי קרתא` הינה `כת` פשוטו כמשמעו, בדומה להמוני `כתות` הנמצאים בארץ, וכל קשר בין יהודים חרדים לבין אנשים הזויים אלה היא על דעת המקשר לבד, ולא במציאות.

תמיד היו אנשים קיצוניים שהסבו נזק, והנוכחות שלהם בעולם היא כמו כל נוכחות של רע בעולם, בכדי שיבחר האדם בטוב וימאס ברע. דבריהם תלושים מן התורה, ולא כתוב כדבריהם בתורה ח"ו, בתורה כתוב שארץ ישראל תתיישב על ידי העם היהודי לפני ביאת המשיח, וככתוב בספר יחזקאל פרק לו.

ובתלמוד במסכת סנהדרין ובמסכת סוטה. אכן, ישנן שלשה שבועות שהשביע הקב"ה את עם ישראל ולהבדיל את הגויים, השבועה שהשביע את עם ישראל הוא שלא נעלה בחומה לקחת את ארץ ישראל בכח ללא הסכמת האומות. רוב ככל גדולי ישראל אמרו כי מכיון שארץ ישראל הוחזר לעם היהודי בהסכמת האומות כידוע, אין בכך משום עבירה על שלשת השבועות.

והוסיפו כי מכיון שהגויים עברו על השבועה שהשביעו אותם והשתעבדו בעם ישראל יותר מדי, לכן פקע חוב השבועה של עם ישראל. האדמו"ר מסאטמער זצ"ל שחיבר את ספר ויואל משה, היה ונשאר בדעת מיעוט, וכל גדולי ישראל שהיו בזמן הקמת מדינת ישראל תמכו ועודדו, וככל תורת ישראל גם כאן נקבעה ההלכה לפי הרוב ככתוב אחרי רבים להטות. אין צורך להתייחס לטענות קבוצות הזויות הסובלים משנאה עצמית, הם צריכים טיפול פסיכולוגי, ואפשר גם להתפלל על רפואת נפשם, ותו לא.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה