אמונה

בעיות באמונה, אולי לפרוק עול.

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מאז שחר ילדותי אמרו לי שהתורה היא מקור חיים וכל יכולה. ואלוהים הוא כל יכול והוא עושה מה שירצה. אני מתחיל לחשוב שזה בדיות, אגדות. אמונה עיוורת. אני שונא ואוהב את אלוהים, לפעמים אני חושב שהכל בולשיט, ורהחזק שורד, והדת היא מפלט לנדכאים ולחלשים. לפעמים אני חושב שהדת היא יסוד העולם, מערכת חוקים נפלאה שמונעת מאיתנו להרוס את עצמנו ואת העולם. אלו 2 דברים שקורעים אותי מבפנים. אני הולך לספר לך(הרב מנשה או שמואלי) משהו אישי. מגיל 13 בערך התגלה אצלי מחלה מאוד נדירה, שגורמת לחולשה בגפיים.(ידיים ורגליים.) אין צורך לומר כמה עלובה הייתה ילדותי, וכמה לאהשגתי בחיים אם זה מפני היאוש או מהבושה שבדבר. תמיד האמנתי שאני גרמתי לעצמי את זה, לא השלמתי עם זה, אבל האמנתי שעשיתי דברים מרושעים בילדותי שגרמו לי זאת. האמנתי גם שאם אהיה טוב, ואשתנה, המצב ישתפר. ככל שעבר הזמן, זיגזתי בין רע לטוב, הייתי רוב הזמן טוב, אבל טוב יותר מהרבה בריאים שחיים כמו שצריך. היום אני מאמין שזה בולשיט, לאלוהים לא איכפת מכלום. אם אתה נולד מוצלח אתה מוצלח אם לא, אתה מפסידן, וזהו זה. אין לי מושג איזה טעם יש בקיומי, אני כל הזמן שומע את המושג "קדושת החיים" שזה בולשיט ענק, אנשים חילוניים או דתיים רוצים לחיות טוב, ואני יודע שאם אדם חי טוב, הוא לעולם לא יבקש את אלוהים, לעולם! לא אומר שהמחלה לא עזרה לי להבין את העולם יותר טוב, לשאוף להיות אדם ערכי יותר, להתגבר על היצרים שלי, אבל לאיזו תכלית? אין תכלית לאדם, אם אין ללו כבוד. וכבוד זה דבר הכרחי לקיום, אם אתה חילוני או אם אתה דתי. לפי דעתי בחברה החרדית יש יותר "עיקומי פנים" מאשר בחילונית, מניסיון. ושוב, אם תאמר לי ותחרטט אותי על "חטאים מגילגול שעבר" אני אומר לך לך לישון על האף. למה? אסביר. היום בדקתי מנין המחלה שלי, נאמר לי שהיא גנטית, סבבה. בדקתי את הענין יותר לעומק. וזה ענין של גנים טהור, שום אלוהים, שום תפילות, רק גנים. בדקתי את הענין עוד יותר, והגעת לענין של נישואי קרובים, המדע טוען שאסור נישואי קרובים מדרגה ראשונה לדוגמה בן אחי הדוד או הדודה, בני דודים(כפי שמתירה היהדות) וזה מה שיכול לגרום לענין.(כל הסיפור של גנים דומיננטיים או רציסיביים) אם נולד תינוק דפקטי בגלל גילוי עריות בין אח לאחות, והתינוק מסכן מה אשם בכלל, היהדות אומרת שהוא נולד עם פגם רוחני, מה זה השטויות הללו? אז גם בין בני דודים(ששוב, אין בעיה הלכתית) יש פגם רוחני או שזה אחרי הכל גנטי? אם כן גנטי, אז אין טעם להתפלל לאלוהים בכלל, הוא לא כל יכול, ולא איכפת לו מכלום. ההורים שלי הם בני דודים, נישואים שכיחים למדי בדורות הקודמים. כל האחים האחרים שלי בריאים, רק אני נדפקתי. מה תשובתך? לומר לך את האמת, הענין הזה כואב לי מאוד, ואני לא מאשים או בא בתלונות, רק בבקשה שאולי יסתדר לי את הענין הזה, או שאני אגיד, לא תודה ושלום. אש

תשובה

שלום לך צדיק יקר

יש לך לדעת שהאלוקים חישב הכול וכל דרכיו משפט, דהיינו שכאשר ה` מעניש אדם הוא מחשב את כל הנפגעים מהעונש,. מלך בשר ודם אשר מרד בו אדם, אינו עושה חשבון לאף אחד, והורג את המורד נגדו, ואף שאשתו תישאר אלמנה ובניו יתומים אין הדבר איכפת לו כלל ועיקר, אבל הבורא יתב"ש כל דרכיו משפט כל הסובבים הסובלים גם כן מחושבים והבורא יודע בדיוק להכין לכל אחד את מכאוביו הראויים לו במידה ובמשקל, הראיה המפורסמת לכך היא מהמבואר בחז"ל, על יוסף הצדיק אשר נמכר למצרים ובוודאי היה סבלו גדול עד אין שיעור, ועונש גדול היה לו הדבר, וכאשר נמכר לישמעאליים היה בעגלתם בשמים ולא נפט כאשר רגילים הם לקחת בדרך כלל, והסיבה לכך היא מאחר ולא יסבול הצדיק את הריח הרע, והדברים תמוהים וכי מה תועלת יש לו כאשר הוא מושפל כל כך שלא יריח את הריח הרע, אבל היא אשר דיברנו, מאחר ואינו ראוי להיענש יותר במאומה יותר מאשר מגיע לו ולכן למרות הכול ה` זוכר לו שלא יהי ריח רע בנסיעתו, יעקוב אבינו נענש גם כן על אשר לא כיבד את אביו, אבל יצחק אבינו ידע שיוסף חי, מאחר ולא הייתה סיבה לצערו.

ועל כן יש לך לדעת שכאשר הבורא יתברך שמו רוצה להעניש נשמה, ולהורידה פגומה, הרי המגיד מראשית אחרית מחתן שני בני זוג שיש להם את הסיבה בגופנית להביא ילד חולה לביתם, וכן את הסיבה הרוחנית הראוייה שהם יקבלו ילד חולה, ועל כן אין כלל מקום לשאלה שהחולי הוא גנטי, כי הדבר אכן נכון, אבל מתוכנן מראש להביא את הנשמה המסויימת למקום שיש בה בעייה גנטית כדי שהנשמה תמצא את תיקונה.

בדיקת התורה אם היא אמת או לא אינה תלויה כלל בכאבך האישי או בתועלת האישית שלך, אלא אך ורק באמת האמיתית האם אכן ישנו בורא לעולם והתורה היא אמת או לא, ועל כך יקום או יפול דבר, ואם יווכח שאכן הבורא נתן לנו את תורתו הרי אין כל ספק שבורא עולם לא טעה ולא התבלבל ונתן לנשמה שלך גוף חלש כדי לתקן את העבר. אם חלילה תפרוק ממך עול מלכות שמים לא תועיל מאומה אלא תגרום רעה גדולה לעצמך שבמקום לתקן את נשמתך ולשוב למקור הטוב- לחי עולם הבא מושלמים, קלקלת מחדש וגרמת לרעה גדולה לעצמך. על כן חשוב מאוד לכלכל את צעדיך ולעשות את רצון אביך שבשמיים, ובכך תזכה לתיקון השלם ולא תצטרך לשוב עוד אל העולם, ותזכה לאחר מלאת שנותיך לחיי עול הבא נצחיים המאירים כשמש.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה