הלכות ומנהגים

האם אני יכולה שלא לטבול את הסירים ופשוט לא לאכול מהם אלא להגיש לצלחת ורק אז לאכול

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

ב"ה אני חוזרת בתשובה וגיליתי שבביתי הכלים אינם טבולים לכן שינסתי מותניים והטבלתי את רוב הכלים בבית מה שנשאר זה בעיקר סירים, טוסטר והקומקום החשמלי. קראתי שאוכל שנמצא בכך כלי שאינו טבול לא פוסל את המאכל אז שאלתי היא האם אני יכולה שלא לטבול את הסירים ופשוט לא לאכול מהם אלא להגיש לצלחת ורק אז לאכול ואותו העיניין לגבי הקומקום והטוסטר? שאלה שנייה היא: בביתי (ספרדים) לא אוכלים רק בשר חלק אלא כשר האם יש להתווכח על כך עם ההורים כאשר לא נראה לי שהם יקנו רק בשר חלק והאם זה פגע בסירים וצריך להכשיר אותם ואם כן אז איך להכשיר אותם? שאלה שלישית: כאשר מכשירים תנור מחלבי לבשר וכן להפך האם משנה אם מחכים 24 שעות מניקיון התנור או שאפשר לחכות 24 שעות לנקות את התנור להפעיל חצי שעה חימום ולהשתמש בתנור? תודה רבה! תזכו למצוות!

תשובה

שלום,

א. אכן האוכל לא נפסל, אבל בכך שאת מעבירה את האוכל לצלחת אינך נפטרת מטבילת הסירים וכו`, שכן כל כלי שנוגע במאכלים צריך טבילה.

ב.בענין הבשר דעתי שכעת לא כדאי להכנס לוויכוחים עם ההורים, ואין צורך להכשיר את הסירים אם בכך יגרם וויכוח, שכן בעיקרון הבשר כשר.

ג.אפשר לחכות 24 שעות ואח"כ לנקות ולהפעיל כאמור. אגב, אציין שאני מתפעל מעוצמת גבורת הנפש שלך, ויהי רצון שתזכי לעלות במסילה העולה בית קל.

בהצלחה פנחס הלוי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה