אמונה

חלומות שגורמות לירידה רוחנית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב לכבוד צוות הרבנים ! לפני תקופה מסויימת הייתי חולמת הרבה שאני חוטאת , כל פעם חטא אחר על דברים שכיום אני לא עושה [לדוג` חלמתי שאני לבושה לא בצניעות יותר ממה שהייתי ועוד בביכנ"ס ! ] התעלמתי מהחלומות ואמרתי חלום טוב חלום שלום . מאז שהתחילו לי החלומות האלה התחלתי להדרדר רוחנית לצערי [למרות שנודע לי שנודע לי לאחרונה שהמשמעות היא שמתכפר לי עוונות ].. ואני מבצעת את אותם דברים כמו פעם אני לא מוותרת לעצמי אבל אני לא מצליחה כבר להרגיש רוחניות , אני לא מרגישה את השכינה איתי .. אני מבצעת דברים כשיגרה .. וכואב לי על זה , אני כותבת את זה בבכי ובצער כי להרגיש שכינה אפילו מעט זה ממלא . בשבת האחרונה [הקודמת ] קרה לי שבאמצע התפילה בזמן דרשת הרב התחלתי לבכות ולהתחננן בפני ה` שיעזור לי , אני מתפללת על זה הרבה . אבל אני לא מצליחה לחזור אפילו לתחושות של מה שהיה לי .. מאז הירידה הרוחנית הפסקתי לחלום , והשבת חלמתי עוד פעם ושוב פעם חטאתי או ליתר דיוק דחפו אותי לחטא [חלמתי שאני עם אחי באוטו והוא לוקח אותי לאנשהו ופתאום הוא מתהפך והופך להיות בן אדם אחר והוא מוביל אותי למקום של גברים עם פרצופים מלאי תאווה שמנסים לתפוס בי ולא יודעת איך הצלחתי לברוח וקמתי בבהלה , זה גם היה חלום של בוקר ] אני לא יודעת מה לעשות , כלפי חוץ אני מתנהגת כרגיל כדי לא להראות לאחרים שאני חלשה ואז אני ארשה לעצמי ליפול . אבל אני לא יכולה יותר , אני לא יודעת איך להתמודד עם המצב הזה .. והמדהים מכל זה שאחרי כל פעם שאני בוכה ואני נרגעת , אני כאילו שוחכת מהכאב וממשיכה כרגיל .. מה לעשות ? אני מרגישה ריקנות בלי ההשגחה של ה` שפעם הרגשתי אותה !! והיום כבר לא .. תעזרו לי בבקשה !

תשובה

שלום

לבת ישראל היקרה הדבר שכיח מאוד והביאור על כך הוא עפ"י דברי הבעש"ט על הפסוק בתהילים, הוא ינהגנינו עלמות- כתינוק. וביאר הבעש"ט, שה` נוהג עימנו כתינוק, הלומד ללכת, דהיינו, שכמו שילד הלומד ללכת, אביו מחזיקו בידו, ובאמצע ההליכה, עוזבו אביו, לראות אם הילד הולך לבדו, ואין האב נעלם אז, אלא מצפה לראות אם בנו יכול ללכת לבדו. כן הדבר בהנהגת ה` עם האדם, בראשית דרכו של האדם אל בוראו, אוחזו הקב"ה בידיו, ומדריכו בדרכו, ולאחר תקופה מסוימת עוזבו מעט, לראות אם יוכל להלך לבדו, ואין להיבהל, וכאשר עמד האדם בנסיון והמשיך ללכת בכוחות עצמו, אין קץ לתענוג אשר נגרם להקב"ה, וה` משפיע על האדם עוד ועוד, ועולה האדם לדרגה גבוהה יותר, חזקי ואמצי!!! כי לא ימנע ה`, טוב להולכים בתמים.

היי בטוחה שה` לא עזב אותך ולא נוטש אותך, ואם כי לרגע הסתיר פניו ממך, הדבר הוא רק לתועלתך כדי להעלותך עוד ועוד בהתקרבות אל ה`. עלי והצליחי והסירי דמעה מעינייך, לא נפלת בכלום, להיפך הינך מתעלה כעת יותר ויותר. בהערכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה