חברה והשקפה

האם אפשר לנהל שיחה עם אבא שניפטר ב1988

  • כ"ד כסלו התשע"ו
אא

שאלה

איך אני יכולה לדבר עם נשמתו של אבא? האם הוא רואה אותי ויודע מה אני עושה, הדרך אותי כיצד ליצור עימו קשר!. איך אוכל לדעת שהוא שומע אותי וקולט את דבריי? איך אדע אם הוא מרגיש טוב ? אפשר לדבר עם נשמה של אבא?

 

 

 

תשובה

שלום וברכה

אכתוב לך את העובר בדרך כלל על הנפטרים בעולם האמת ולפי זה תוכלי למצוא את התשובות לכל השאלות.

נשמות לאחר פטירתם עולות לבית דין של מעלה ונידונות על מעשיהן הטובים היו או לא, הדין דין אמת ואין דבר נסתר ונעלם בדיו זה. דנים את הנשמה על בין אדם לחבירו ובין אדם למקום על השבת הכשרות הצניעות  הגזל ההונאה וכו' וכו'.

חלק מהנשמות זוכות להגיע מיד למקומן הראוי להם בגן עדן וחלק צריכות לעבוד זיכוך בגיהנם וכדו' לפני הגיען למקומן הראוי להן בגן עדן. אלו וגם אלו טרודות בעונשן או בשכרן. אולם כל הנשמות צמאות למעשים טובים נוספים, אין לנשמה יכולת לעשות מצוות ומעשים טובים או לתקן טעויות מהעבר כאשר הן נמצאות בעולם העליון - עולם השכר. הדרך היחידה להגיע למצוות נוספות או לתקן מעשים מהעבר היא בהליכת הבנים והבנות של הנפטר בדרך ה', כאשר היוצאי חלצי הנפטר עושים מצוות ומעשים טובים כצדקה וחסד שמירת שבתצניעות וכשרות וכו' הרי כל המעשים הטובים של יוצאי חלצי הנפטר מעלות את הנפטר עוד בעולם הבא ומייתרות את הצורך בזיכוך בגיהנם. כאשר הנפטר זוכה לקבל מתנה כזאת מבניו ובנותיו בעולם הזה הוא מיד נזכר בהם ורואה אותם ומתפלל לפני כסא הכבוד להיטיב עם אלו שעשו לו טובה.

זוהי גם התועלת לנפטר כאשר הולכים לקברו ואומרים כמה פרקי תהילים לעילוי נשמתו ובכך הוא מתעלה ויכול להתפלל על המשתטחים על קברו.

חלילה, להיפך, כאשר יוצאי חלצי הנפטר לא זוכים לשלוח מתנות טובות וחלילה אינן שומרות מצוות ה' כגזל הונאה שמירת שבת וכו' הרי אף שהנפטר זכה כבר להגיע למקום טוב בעולם האמת מורידים אותו מדרגתו ושולחים אותו חזרה למקום נחות כי חטאי בניו ובנותיו משפיעים על מצבו של הנפטר בעולם האמת ואז הנפטר מצטער מאוד שלא די שהוא סבל על חטאיו הפרטיים הוא נאלץ לסבול על חטאי בניו ובנותיו.

בתפילה שתמיד נעשה מצוות ומעשים טובים לטובת נשמת הורינו ולטובתינו אנו.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה