אמונה

תגובה לתשובה...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, דבר ראשון ,תודה רבה רבה!!! ממש התרגשתי לראות את התשובה ב"ה... בקשר לענין של הרכילות-פשוט בהכתרה הן צוחקות על מורות ותלמידות, ולמרות שיש הסכמה מהמורות,יש הרגשה שזה מעליב ..לאורך כל השנים הרבה מורות נפגעו מהקטע הזה...אפשר אולי יהיה באמת לעשות השבעה למורות שזה לא יפגע בהם וזה...אבל לאורך כל ההכתרה יהיה שירים לועזים,ובנות יעלו על במה עם מכנסים.במקרה שיש סאונד מן וצלם,זה עדין מותר?יש לי הרגשה שמשהו פה לא כשר, אולי אני טועה? תודה רבה שוב פעם!!!אני ממש מעריכה את העבודת קודש שלכם... אלינור. נ.ב:בקשר ל"אופקים"-חברה של אמא שלי באה השבוע אלינו ואמרה שבסמינר הזה בנות מתאבדות.אני כמובן צחקתי,אך אמא לקחה זאת קשה. נכון שזה לא נכון?

תשובה

שלום לך


הרכילות והעלבת המורות הוא דבר שאכן אסור, כל שאר הדברים כגון הליכה עם מכנסיים נשיות כשאין גברים, או שירה לועזית אינה אסורה, אם כי את כיראת שמים עדיף שתתרחקי מכך, וקחי לעצמך דברים יותר טובים.


אם אים מוכנים להחליף סאונד מן וצלם, תשאלי אותי שוב כי קשה מאוד להתיר לשיר, כאשר הם נמצאים.


בענין אופקים, שלחתי שאלה לאחת הבנות שהמצלתי לה לכת לאופקים שנה שעברה, ושאלתי אותה האם הדברים נכונים, ובכלל איך זה אופקים.


וזאת תשובתה


שלום וברכה,
סמינר אופקים הוא סמינר מעולה מכמה בחינות:
1.התעודות שמקבלים בסיום הלימודים הם ברמה גבוהה מאוד יחסית לתעודות של שאר הסמינרים של "בית יעקב"[אקווילנטי לB.A בהתמחות שעושים].
עובדה זו מאפשרת ודאי לעבוד במסגרות חרדיות וכמו כן,גם במסגרות שאינן חרדיות.[במתמטיקה למשל אפשר ללמד בכל תיכון.התואר בהנדסאות מחשבים גם הוא מעולה.בייעוץ מס אפשר להמשיך אח"כ לראיית חשבון וכו` האפשרויות טובות ויחסית רבות.מה גם שאפשר להשלים את הלימודים במסגרות אחרות במידה ומתחתנים וכו` כדג` "בית המורה"/מכון לוסטיג].
2.לפני שנכנסתי לסמינר ביררתי עליו מכל כיוון שרק אפשר,ולא שמעתי כלל על עניין ההתאבדויות..!!! [דיברתי עם משפחות חרדיות שמכירות את המקום,ואפילו המורות שלי באולפנא שהתנגדו לרעיון ההתחרדות ומכירות אותו מבנות קודמות-לא הזכירו כלל סיפורים כאלו..]. ומדוע שתיהיה אפשרות כזו?! והרי...
א.בכל דירה יש מדריכה משנה ג` ואילך [בנות 20+] שמכירות ומלוות את הבנות לאורך כל הדרך והן החוט המקשר שבין הבנות להנהלה. ולכן אם לבת יש קושי כלשהיא-יש לה כתובת ברורה לאן לפנות.מה גם שברוב הפעמים ההנהלה והמדריכה יודעים היטב על כל עניין מבלי שתצטרכי לספר והם פועלים במידת הצורך לעזרתך.ואציין כמה דוגמאות:*חברה שלי מוקמה בתחילת שנה בדירה מסויימת.לאחר כשבועיים הרבנית קראה לה ושאלה אותה איך היא מסתדרת והאם היא מרגישה בנח.הרבנית הציעה שלדעתה עדיף שהיא תעבור לדירה שלנו ושם אכן תרגיש בנח ותוכל להיות בחברה טובה שתחזק אותה ושתרגיש איתה הכי בנוח[דירה של אולפניסטיות ולא של בנות חרדיות מלידה.] היום היא ממש ממש שמחה שהציעו לה את זה..
*ישנה בחורה-גברת[צעירה ונשואה,בת 27 בערך] שהיתה אולפניסטית מתחזקת וגם היא עברה את המסלול של אופקים והיא אחראית על הליווי של הקבוצה של הבנות המתחזקות.היא תמיד קופצת לדירה לעשות שיחות אישיות ולבדוק ולברר שהכל נח.יש ערבי פעילות רק לנו לגיבוש והיא ממש חברה מיוחדת שלנו.
*אפשר תמיד לתפוס את הרבנים לשיחה/עצה/שאלה/בקשה. והם תמיד יודעים מה קורה איתך..
אז ככה שהסיכוי להתאבד שם הוא קלוש ביותר,גם אם מאוד רוצים...ואין סיבה לרצות.
בדר"כ מחלקים את הבנות לדירות לפי רקעים ואופי. לכן יוצא שהבת שנמצאת בדירה מסויימת מרגישה הכי נעים והכי מוכר,ללא לחץ חברתי [למה אבא שלי לא אברך? למה אמא בלי כיסוי ראש וכו`.שהכל מתקבל שם בהבנה..].
3.לגבי האפשרות להיות חרדים פאנטיים-האפשרות הזאת קיימת בכל עת ובכל מצב.וההפך הוא הנכון-כאשר לא נותנים לאדם לפתח את הרצון ומה שהוא מאמין בו,הוא עלול להגיע עם זה מאוד רחוקק...אמנם,כאשר נמצאים בחברה כמוך ושמועים דעות והסברים-מתמתנים...
מבינים שזה לא בדיוק כמו שזה נראה מבחוץ;מבינים את כללי הצניעות לעומק ואז אפשר להבין לדוגמא שאין כל חובה ללבוש דווקא מכופתר,כאשר החולצה עומדת בכל כללי הצניעות.מבינים שאין עניין דווקא ללכת עם גרביים שחורות 70,אלא שאפשר ורצוי ללכת עם צבע גוף.מבינים שלא חייבים לחיות מפת לחם ואפשר שהגבר גם יצא לעבוד,כאשר הכל נעשה בדעת תורה.מבינים שלא צריך להכנס לוויכוחים עם הבית,אלא כל דבר יש לשאול רב ולנהוג לפי מה שהוא אומר.והרבה פעמים אין שום התר לשגע את כל הבית רק כי אתה שינית כיוון... וכו` וכו` דוגמאות שכשאר נכנסים לעולם הזה מפנים,לומדים איך אפשר גם להיות חרדי עבד ד` אבל לאו דווקא "קיצוני",מה שלא בטוח קורה כאשר אין שום דמות וכיוון שאפשר ללכת בהוראתם.
גם מי שבא בראש של להיות חרדי קיצוני 100% בהכל,שומע דעות של רבנים פוסקים ומבין שצריך ללכת לפי הוראתם ולא לפי מה שהוא דווקא חושב שנכון.
זהו בגדול,המקום מאוד מבין ותומך בבנות מתחזקות וגם סתם ככה הוא נחשב למקום חרדי וטוב מאוד,אך עם זאת לא לוחץ ברמה האישית וכל אחת יכולה בהחלט לתפוס את הכיוון והקצב שלה.
אשמח לתאר עוד,אם יש עוד דברים לברר...
חנוכה שמח! - הילה


עד כאן תשובתה


הדברים מדברים בעד עצמם


בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה