שאל את הרב - כללי

נכשלתי בניאוף

  • א' טבת התשע"ו
אא

שאלה

שנה שעברתי נכנסתי לאתרים ודברתי עם בנות באינטרנט ושלחתי להם הודעות לא צנועות ותמונות וגם הם לי לפמעיים. התחזקתי איך עושים על זה תשובה ובכלל על ניאוף וכול הדבר הזה של עניים מי שנולדתי היה קשה לי עם נשים יפות והייתי עושה שטיות ופוגמם בברית איך עושים תיקון ואני גם הבנתי שמי שנולד בחודש נוגה אני מזל שור היה עשיר ונואף ותמיד אני נואף ואני לא רוצה בזה יותר, כמו שמי שנולד במאדים היה שופך דמים על כזה אני בקיצור קשה לי אני על סף קריסה אם יש עצות איך למחוק את העבר הלא טוב ולהתחיל דרך חדשה של מצוות אני ישמח תודה כי אני אוהב את הקדוש ברוך ולא ידעתי שאני חוטא תודה לכול העונים ואין לי דרך לדבר אם הבנות האלו... תודה

תשובה

לכבוד השואל, 

כותב הרמב"ם בסוף הלכות איסורי ביאה (פרק כב הלכה כא): 

"גדולה מכל זאת אמרו, יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה, וירחיב דעתו בחכמה; שאין מחשבת עריות מתגברת אלא בלב פנוי מן החכמה. ובחכמה הוא אומר "אילת אהבים ויעלת חן דדיה ירווך בכל עת באהבתה תשגה תמיד".

ופירוש הדבר שמעתי ממו"ר הרב חיים יעקב גולדוויכט ז"ל, שיש רק שני דברים בעולם שתופסים את כל מחשבת לב האדם. הא' עריות, והב' דברי תורה. ולכן הדרך היחיד להנצל מדברים כאלו, הוא להשקיע את עצמו ואת מחשבתו לתוך דברי תורה, עד שהם יכנסו אל לבו.

לכן גם במצבך, התיקון הוא במידה כנגד מידה; ועד כמה שהיית רודף אחרי אותם הדברים מלפני כן, והייתי מייגע בעצמך, למשל, להגיע למקום מסויים בזמן, והיית משקיע את כחותיך באותם ענינים וכו', כך גם תעשה בלימוד תורה, להגיע בדיוק בזמן, ולהשקיע כחותיך בהבנת הענינים וכו', ואז הרי זה בעצמו תהיה תיקונך -  ויוכלו להתהפך כל הזדונות מן העבר,  לזכויות בעזרת השם.

בברכה

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה